6 de juny 2013

Pic de les Valletes (2793m) , canal N

Desnivell +/- 900m
Dificultat: PD-, MBEA, S4, ***


Avui torno a aprofitar les excepcionals condicions que tenim al Pirineu. Sense moure'ns del Oriental una infinitat d'itineraris estan en magnifiques condicions. Desprès de passar por fa dos dies en el corredor central del Pic del Port de Fontnegra per baixar-lo massa d'hora (a les 10:30 i desprès d'esperar una hora en el cim) avui surto tard i estic en el pàrquing de Porté-Puymorens a les 10:30.

Dia de calor però no massa així que pinta bé. Tot pujant el corredor vaig mirant el SMCC, el Colomines i també semblen en molt bones condicions, però estan més lluny i potser es massa tard. Així doncs cap al N del Pic de les Valletes. Pujant veig dos alpinistes que baixen ja de no se on i un altre pujant en solo el gran diedre. Gel de baix a dalt, mai l'havia vist tant bé. Segueixo amb el pla tot i la tentació però es tard, no es el dia i a més vull esquiar  el corredor N (tot son excuses per evitar un solo en alpinisme). Esquis als peus fins a meitat de canal i al arribar gaire-be a dalt s'obre una variant mes dreta i m'enfilo per allà, gel i punta de grampons, com mola l'esquí-alpinisme.


M'arribo fins al cim i ja de baixada escullo la línia directa del Corredor amb una sortida més ample, però dreta també (uns 50º). La neu inmillorable em far recordar les esquiades a Nova Zelanda al setembre amb el que allà diuen la "corn snow". Així baixada ràpid gaudint en cada viratge i a lluitar en el flanqueig fins a les pistes amb una neu molt transformada però no podrida. Esquis fins a 2 minuts del cotxe. Em sap greu pels que han guardat els esquís, la resta aprofiteu que això trigarà a repetir-se.

Teniu més fotos:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.258585310946176.1073741831.170377119766996&type=1

xavi f.