14 de març 2008

TUC DE SENDROSA (2484m) – Val d’Aran

13 de març de 2008
+/- 1150 m - ** - 5h en total des de la Borda de Montardí (Aiguamòg).
Hi érem: Ivan, Montse, Manu i Carles.

Sortim des de l’aparcament amb esquis als peus, direcció Banys de Tredòs. Mentres resseguim la pista, decidim deixar la Salana per una altra ocasió i provar sort al Tuc de Sendrosa. Passat el pont dels Banys, deixem la pista a Colomers per anar a buscar la marcada canal entre el Malh Blanc (Magic Mountain per uns) i el Tuc de Sendrosa. És ampla i senzilla, però avançar esdevé ferragós per les purgues caigudes dies abans.

Treiem el cap sobre Comarroia una mica al nord del Còth de Sendrosa. Flanqueig descendent de 50m i remuntem les pales prometedores fins la base rocosa del cim. Toca treballar, fem el perfil i els testos que ens han portat aquí. El fred de l’obaga es fa sentir i en acabat seguim uns metres més fins al cim (secundari), vèrtex entre Comarroia, Sendrosa i Aiguamòg.

Excel·lents vistes, mirador privilegiat, temps agradable i pernil del bo. Forces pel descens aniran bé. Gaudim amb delit de la pala nord, i remuntem, ara de tornada, uns 100m fins al coll, sota una calor de justícia. Pells fora, llisquem avall cap al cotxe, vet aquí un matí ben aprofitat.

Bones traces.

Carles.

de què aneu, bandarres!!!!
quina enveja i quina llum....