11 de febr. 2008

Piulada dels tossuts - Super Belledonne! - 9 i 10/02/2008

Sabeu aquell d'un andaluz i un català... Renoi! Cabut com sóc volia fer el Tour de Belledonne passant pels colls de Belledonne, Freydane i la Balmette aquest cap de setmana, això és, casi tres mil metres de desnivell amb motxilla de travessa. I ho hem intentat amb en Luis, però hem renunciat a temps...
Dissabte 9/02/2008 (matí) Intent de Tour des d'Articol
+/-600m; PD+,***, S4; 4 hores; orientació E; mapa IGN335ET

Sortim d'Articol (1005m) molt d'hora i carregats amb intenció de fer el Tour. El camí s'enfila molt dret i en 20' ja posem esquís. La ruta puja directe (molt directe) al Col de Balmette, però nosaltres ens hem d'inventar un flanqueig impossible cap a l'esquerra, enmig de branques i obrint traça de neu molt fonda, cap al coll de Belledonne... Aquesta ruta està massa difícil i perillosa i ho deixem córrer (millor anar-hi a la primavera). El vessant est de Belledonne no s'ha deixat... ho provarem per l'oest: marxem en cotxe cap l'altre costat de la muntanya, just sobre Grenoble!

Dissabte 9/02/2008 (tarda) Le refuge de la Pra (2109m)
+1050m/-100m; F; 3 hores; orientació SO; mapa IGN3335OT

Som a les afores mateix de Grenoble i alhora en plena alta muntanya! Descartada la possibilitat de Tour, intentarem pujar a la Croix de Belledonne. Des de Freydières (1130m) ens enfilem per la pista (esquís als peus, hi ha molta neu!) que s'enlaira lentament sobre la ciutat. A 1550m la pista esdevé sender ample i fa el passeig molt agradable. A les 2hores s'acaba el bosc i comença l'espectacle: aquest massís és preciós! Arribem al llac de Crozet (1974m) i només resta un flanqueig (exposat) fins al coll de la Pra (2186m) i d'aquí baixem uns metres cap al sud fins al refugi. En aquestes dates no és guardat però és molt còmode, amb cuina, lliteres, mantes i WC (sistema sec). Magnífica posta de sol.

Diumenge 10/02/2008 La Croix de Belledonne 2926m
+800m/-1850m; PD, **, S2/S3; 3 hores pujada, 2h descens; orientació SO; GPS wikiloc; mapa IGN3335OT

Aquest maleït anticicló ens regala un gran dia d'esquí de muntanya. La pujada va per passos molt bonics i resseguint el camí dels llacs de Domènon deixant a banda i banda cims esquiables: Lance de Domène, Grand Lauzière, Grand Domenon... Després del segon llac hi una pala una mica dreta (Nevé de la Grand Pente) que puja al Col du Bâton. D'aquí al Col de Belledonne és més planer i una pala fàcil ens deixa a la Croix. Estem contents... sota nostre veiem Articol i el que ens esperava... A la baixada trobem neu de tots els colors i a quart de tres som al cotxe, des d'on comença una altra baixada més pesada :(

Val la pena que apunteu el refuge de la Pra a la llista, tant per passar-hi un cap de setmana com una setmana sencera. Algunes possibilitats des del refugi (l'accés és a 680km de BCN; també s'hi pot accedir des de l'estació d'esquí de Chamrousse):

- Grande Lance de Domène 2790m (+/-700m; S3-S4)
- Col de Freydane 2645m (+/-550m; S3)
- Grande Lauzière 2741m (+/-650m; S2-S3)
- Grand Colon 2394m (+/-300m; S3 i moltes variants més llargues)
- La Croix, el Tour,....
(si algú ho necessita, tinc les ressenyes complertes del llibre "Ski de montagne en Dauphiné")
Gràcies Luis i bones traces!!!

No deixaràs de sorpendre'm!

Jordi, dedueixo que t'ha agradat Belledonne... hi haurem de tornar per atacar la cara est, pujant pel Coll de Belledonne, i baixant pel de Balmette (si fas click sobre els colls, vas a les fotos de skitour)

Molt Bó l' avanç del video!!!!
Sembla el "oh cielos, Leoncio !!!"
L' has deixat fet caldo ......!!!
Bé, haurem de prendre nota del lloc.
Salut i bones traces.....