9 de febr. 2006

Piulades vàries (3 de 4) - Gallina Pelada 2320m 4/02/2006

Enviat per Eduard D.
Començaré dient que em fa molta mandra escriure, piulades o qualsevol altra cosa; però em sembla que a la Pilar li fa encara més mandra que a mi i per això m’ha indicat, molt amablement, que ho faci jo.

I com que em fa mandra ajuntaré en una sola piulada les sortides que hem fet fins ara.
4 de febrer.

Ascensió a la Gallina Pelada o Cap Llitzet de la serra d’Ensija. Realment no m’esperava fer una sortida tant plaent com la que vàrem fer aquest dia. Sortíem de l’aparcament de l’estació d’esquí de fons de Saldes amb els esquís als peus i amb una neu bastant bona. Hem de tenir en compte que tota la pujada és pel vessant nord de la muntanya. El primer terç de la pujada es fa pel mig d’un bosc més o menys dens on has de tenir molta cura de no menjar-te cap branca. El segon terç comença quan la vall per on pugem es va obrint de mica en mica fins arribar a les envistes del refugi Delgado Úbeda. Té pinta de ser molt acollidor encara que no ho vaig poder comprovar ja que estava tancat quan hi vam passar de pujada. El darrer terç és un flanqueig ascendent fins el cim des d’on hi ha una vista excepcional cap a totes bandes. Només resta treure les pells i baixar pel mateix itinerari de pujada. Mentre baixem veiem que va pujant gent i més gent i més gent i més gent. No diré cap mentida si entre tots sumaven més de 70 ó 80. Realment semblava una processó, uns amb esquís, d’altres amb raquetes i els que menys a peu; no hi van faltar però dos o tres gossos que donaven el toc de gràcia a la comitiva. Ja queda només arribar a Saldes i fer un bon i merescut vermut.
Sortides realitzades per Pilar L. (Pilarin) i Eduard D.