12 de nov. 2023

Tornem-hi! Piulada d'una escapada per atrapar les primeres neus dels Alps - 11 i 12 de novembre de 2023

Tête de Paneyron 2.785m i Belvédère de l'Homme de Pierre 2.374m

Amb desesperació compartida de no veure neu a la vora, és fàcil sentir-se atret pels Alps... Ja fa dies que el cuquet es mou i que segueixo les condicions i meteorologia per acabar triant la zona de Guillestre on penso que hi haurà prou neu, prou bon temps i és prou a prop... fins i tot prou suggeridor per que algú em vulgui acompanyar. Els esquiadors de muntanya som així, fem bogeries com aquesta en un cap de setmana, la família sap que necessitem la medecina de la neu i ens anima a escapar-nos a canvi de tornar amb les piles carregades ...i amb alguns formatges i altres delicatessens (Gràcies!).

Dissabte 11 de novembre de 2023: Tête de Paneyron 2.785m, des del Refugi Napoleon

+/-800m; 7,9 km; 3-4h; F,**,S2 (però darrer tram ventat i gelat)

La carretera que puja al Coll de Vars és ben blanca i al paisatge enlluerna la brillantor de la neu nova. El contrast amb el carbassa de les melezes encara vestides de tardor és un bàlsam i treu de cop el cansament de les hores de conducció...

Abans del Coll de Vars deixem el cotxe a l'aparcament del Refugi Napoleon i creuem alguns somriures i mirades de complicitat amb els que ja hi són (pocs). De fet seguim una traça, però després veurem que els darrers 150m, on la neu s'endureix, molt pocs han continuat.

L'itinerari és senzill, lluminós per l'orientació oest, i va remuntant turonets i replans en marcada direcció est. Un cop sota el cim és més senzill anar a a buscar el llom que puja del coll de Vars i arribem al cim amb esquís als peus.

Els descens és un goig amb neu que es manté pols (més d'un pam) sobre fons dur.

Diumenge 12 de novembre de 2023: Volta circular a Risoul, fins a la Belvédère de l'Homme de Pierre 2.374m

+/-550m; 7,5km; 3h; F, *, S2

Per la nit ha nevat, com estava previst, però fins i tot a fons de vall, a 900m. Busquem un itinerari tranquil, amb bosc i arrecerat del vent fort que bufa en alçada i ens decidim per l'estació de Risoul, tancada, però molt innivada.

Ens enfilem per la pista Pré du Bois fins al Col de Cherine. Fem un bon tram de carena per sentir el fred i el vent a la cara fins al cim, i fem el descens per la Cote Belle amb neu molt bona a trams i més humida a la part baixa.

No cal dir, que les condicions de neu són bones, tot esquiable per sobre els 1.800m on ja hi ha base, i més al nord hi ha més gruix i a cota baixa...

Molt bona temporada a tothom!

Bones traces!!!

Ricard i Jaume

Les escapades tenen aquest punt d'incertesa i encert... gracies per enredar-me !!

Enhorabona!!! Sort que neva als Alps....mare meva....