1 de maig 2022

Tuc de la Cigalera (2.497 m.) Pallars Sobirà

Per rematar la temporada i evitar una nova carretejada d'esquís inhumana, tornem a sortir a les 7h d'Esterri en direcció a la Bonaigua, buscant la cota 2.000 que és on hi ha neu.

Abans de les 8 ja tenim els esquís als peus i comencem a enfilar-nos per les pistes, ara solitàries, de l'estació de Vaqueira.

Amb una neu més endurida que ahir (sembla que ha regelat durant la nit) i sense massa dificultats assolim la collada de Muntanyó (2.428 m.) El dia, encara millor que ahir, ens permet disfrutar de molt bones vistes sobre l'Aran i el pallars.

Inici de l'ascensió

Arribant al coll del Muntanyó

El Muntanyó d'Àrreu tapat per la boira

Descartem arribar-nos al cim de La Cigalera (que era el nostre objectiu) ja que les carenes estan totalment pelades, i aprofitant que a la cara sud el sol ja ha estovat la neu, treiem pells i ens llancem avall cap el sot de Pudo.
Ens aturem a la cota 2.240 just sobre el llac de Pudo o bassa de Boscàs (segons els mapes)

Tornem a posar pells per remuntar novament el coll de Muntanyó i baixem, ara sí, cap a la Bonaigua on tenim el cotxe, amb una neu encara dura però molt esquiable.

Novament al coll de Muntanyó

Acabem la mini sortida ben satisfets, tancant la temporada amb una esquiada més que acceptable donades les condicions.

Desnivell: +- 528 m.  6,85 km.

Dificultat: **F S-2

Cesc, Ignasi i Núria, 01 de maig del 2022

Ben jugat! la Cigalera sempre reporta satisfaccions

Em van venir ganes de explorar millor aquella zona i vaig recordar la teva ruta saltant valls i colls fins a Airoto