16 de maig 2021

Zona Ordino-Arcalís: encara queda neu per uns dies

Pic de Cataperdís 2805m, 15/05/2021

+/- 800m  S2

Sembla que ja som un petit reducte els que no hem penjat encara els esquís, i no resulta fàcil trobar companys per una última (probablement) sortida de temporada.

La coincidència fa unes setmanes amb un guissonenc (allò d'amic d'amics) que és un enamorat de l'esquí de muntanya i d'Andorra ens porta a concretar una escapada segarrenca d'última hora a aquest país veí.

Sortim del pàrquing de l'estació d'Ordino-Arcalís (coma d'Ordino) amb esquís als peus i pugem per la portella d'Arcalís, seguint les pistes ja tancades de l'estació. Quan som al capdamunt de les instal.lacions continuem per la pala nord que ens porta al Coll d'Arcalis.

Ja veiem el cim però ens cal resseguir tota la carena què fem amb esquís als peus fins on hi ha un tub més proper al cim i per on pugen també alguns esquiadors. En aquest punt descalcem per acabar d'arribar fins al cim.
Si bé l'inici de l'excursió té poc "glamour" per tractar-se d'unes pistes, la part alta és ben bonica amb una gran panoràmica de la zona durant tota la carena i també al cim (vistes dels pics del Tristaina, Pica Roja, Pla de l'Estany, etc.etc.).

Per la tornada desfem l'itinerari de pujada. Hi ha altres punts de baixada més propers al cim però veiem les condicions millors per on hem pujat. Un cop baix, tornem a posar pells per repetir un tram per allò de practicar una mica més ...

Sorpresos de la neu que hi ha encara i la seva prou bona qualitat. Així que, si us animeu, crec que queda neu per uns quants dies!

Agrair-li al Joan la sortida.

Joan A. i Núria P.

Molt bé! aprofitant el final que l'estiu es molt llarg!!!

molt bé Nuria i companyia!!