4 de gen. 2021

Racons de neu al Pallars Sobirà

- Dia 28 de desembre, ha nevat i no és cap innocentada !!

Cap de la Socarrada 2.266m +760m F/S3 (si baixem directes pel bosc)

El dia és rúfol i neva. Anem a buscar un itinerari de bosc sortint de l'estació d'esquí d'Espot. Sortim per la pista que puja per l'obaga de la Socarrada. Escollim fer el tram llarg de pista i a la cota 1900m pujar per una canal pel bosc oberta fins el cim.

El descens el fem en direcció a les pistes d'esquí, algunes plaques gelades sota la capa fina de neu, algun tronc i alguna pedra es fa amiga de les soles.

- Dia 29 de desembre, qui no arrisca no pisca !! o Trobada de cegesquiadors i cegesquiadores !!

Pic de la Coma del Forn 2.683m +850m F/S2

Anem a Tavascan convençuts de fer un itinerari amb fred i nevant, però el dia es gira com un mitjó i fa un dia prou bo per pujar més amunt del previst.

Seguim l'itinerari clàssic de la coma del Forn pel torrent de Mascarida i l'estany del diable. Bon decens amb neu pols fonda.

- Dia 30 de desembre, pic petit bona esquiada !!

Pic de Quartiules 2.226m F/S2

Quan tots els serveis meteorològics diuen que nevarà, és que nevarà. Fem aquest simpàtic itinerari des de les Planes de Son nevant tot el recorregut, l'acumulació de neu ja és abundant i el dia ens regala una fantàstica esquiada amb neu fonda. També ens ha regalat obrir un tram de traça, amb neu fonda... tu ja m'entens.

Seguim l'itinerari del PR cap els plans de Posa i posteriorment cap al refugi del Pla de la Font. Des del refugi el cim queda just al davant, cal pujar pel bosc amb un pendent força dret fins a la cota més alta, envoltada d'arbres.

Pel descens a la cota 1.870m recomanem no seguir el sender (pedregós) i mantenir-se a l'esquerra per anar a buscar un torrent (barranc de les Estanyeres) que ens porta amb bona neu fins al Pla de Posa.

-Dia 31 de desembre, la línia que separa allò salvatge d'allò... prefereixo no dir-ho

Cap del Muntanyó d'Àrreu 2.626m +900m F/S3 (tres canvis de pells)

Sortim des del cap del Port de la Bonaigua per pujar a la collada del Muntanyó, arribats a aquest punt entrem a la tranquil·litat, un camp de neu per obrir i el bon temps que acompanya.

Traiem pells i baixem fins l'estany de Muntanyó, d'allà remuntem fins el coll i fem una petita esquiada fins a l'Estanyolet de Gabarrea. Seguim en direcció Nord per anar girant ràpidament cap al sud per guanyar la carena del Muntanyó, pales dretes però protegides, sentim algun que altre assentament de placa. Saltem la carena i pugem per una coma molt marcada fins a la carena entre el Muntanyó i la Cigalera, a l'altra banda tenim les pistes d'esquí. Remuntem a peu fins al pre-cim cota 2.605m.

El descens el fem a peu fins a mitja pala, moltes pedres a la vista, d'allà fins el Cap del Port moooolt bona neu !!

Hi hem estat molt ben acollits a la Fonda Agustí d'Esterri d'Àneu

Roser R, Mariona J, Pep L i Ricard M

Bones traces !!

Un bon equip!!! M'apunto la fonda a Esterri.... perquè l'Aneuenca és un lloc imprescindible per mi....motor per a qualsevol aventura!!!! Digueu-me que hi vau anar.....xocolata desfeta, croissants de bon matí......

Berta,

Sí que hi vam anar però no cada dia, vam ser prudents!! ;-)

roser ha dit...

Berta, ni xoco ni croissants; ara, un panetone de xoco que va fer les nostres delícies...ummm!!