7 de gen. 2021

Lo Pinetó des de Les Planes de Son (2/01/2021)

Sortim des del mateix aparcament del centre MónNatura Pirineus, a 1.500m en direcció al refugi del Pla de la Font, amb un sol espatarrant...per poca estona i un fred de mil dimonis tot el dia.  L'ampla esplanada deixa pas a l'espès bosc que ens manté arrecerats del vent que comença a bufar i anem seguint el riu i travessant les passeres sobre la riera del Tinter. Un cop al pla de Palomera deixem el camí que ens portaria al refugi i veiem bones condicions per pujar per la Canal Ampla d'orientació NE, així que seguim bosc amunt en la mateixa direcció i sortim a la carena ja un cop passat el refugi. Aquí ens creuem amb una noia amb raquetes estava de baixada després de desistir de continuar sola cap a lo Pinetó pel fort vent, i s'anima a tornar pujar amb nosaltres. Entre cop i cop de vent passem del lo Planell (2.450m), al Milpotros (2.600 m) i finalment al cim, amb la fita a tocar. Fa fred, continua ventant fort i treiem pells ben ràpid tot fent una mirada ràpida a les esplèndides i immenses vistes entre núvols i boires. La baixada la fem desfent la ruta de pujada, i ja un cop al bosc anem buscant els racons on ens sembla que es pot gaudir més de la mateixa canal. A partir de la cota 1800 es troba a faltar més base de neu, però arribem sense problemes al mateix punt de l'inici.

Aquesta era la vista assoleiada de camí cap a Son, amb lo Pinetó arrenglerat al costat de la Roca Blanca i lo Tèsol:

I ja només quedava gaudir de la baixada:

Ja tenim el primer Pinetó del 2021... i diferent als ja fets i resseyants  al blog el 2007, 2015, 2018 i 2019.

salut i bones traces!
pep i roser
02/01/2021
desnivell: 1.100 m.

I aquest amb neu !!!

Bon any a tots

roser ha dit...

....moltíssima més, Eli :-)