9 de des. 2020

Setcases i tres sortides d'esquí de muntanya

Són temps de logística que permeti fer activitat a la muntanya i seguir la normativa vigent. Així que ens instal.lem a Setcases i explorem tot el seu terme municipal.

Dissabte 5 de desembre: Pic de Bacivers 2705m des de Vallter, +750m F/S3

Semblava que haguéssim arribat a un mercat de segon a ma de     furgonetes adaptades, però no, era l'estació de Vallter, amb bastanta neu i les pistes tancades.

Hem pujat des de l'estació de Vallter en direcció Nord fins situar-nos sota la Torre del Trident a la nostra esquerra. Seguim a la dreta en direcció est cap a la coma coronada pel mateix pic fins arribar a la carena (amb poca neu) que seguim sense dificultats fins el cim.

El descens el fem pel coll de l'Ombriaga fins arribar a les pistes.

Diumenge 6 de desembre: Pic del Costabona 2465m des de la pista de Setcases +750m F/S2

Arribem amb els cotxes per la pista de Setcases a Espinavell fins a un revolt a la cota 1700m que creua el riu. Carreguem els esquís per la pista i després pel GR que puja al coll de la Balmeta (30min de porteig). Calcem els esquís al bosc i pugem al Coll de la Balmeta des d'on seguim l'ampla carena fins el seu cim. Breu descens fins el coll de Pal i pujada final per còmodes pales fins el cim del Costabona.

Hem tingut fred, una mica de vent, sol i bon ambient, amanits amb un bon descens des del cim fins al refugi de la Balmeta.

Dilluns 7 de desembre: Pic del Balandrau 2585m per la pista de Tregurà +800m F/S2

Un formiguer de cotxes es dirigeixen cap a Vallter, nosaltres anem a una altra banda, no estem sols però és poca gent la que ha arribat fins el punt de la pista on comencem la ruta 1675m.

Seguim la pista carregant els esquís fins a la cota 1950m just a l'inici del camí que surt de la pista. La ruta fins el coll de Tres Pics és planera supera un parell de rampes i es redreça al seu tram final. Des del coll es pot seguir amb esquís gairebé fins el cim, però el descens cal fer-lo caminant. El vent ha fet de les seves i ha apartat la neu. Dia fred i rúfol, encara que ens obsequia amb una tarda assolellada ja tornant per la pista cap als cotxes.

Mentrestant: Sopa de caldo, carn d'olla, llenties estofades, canelons casolans, botifarres de bolets, truita de botifarra negra, pastís d'aniversari, torrons ratafia, vi... i un llarg etc.

Hi hem estat: Anna M, Eli C, Raquel N, Montse S, Manel C, Carles P, Àlex M i Ricard M

Bones traces!!

... i les aletes de pollastre!!!

Un bon inici de temporada que amb les condicions que tenim no podrien ser millor

Gràcies a tots per la bona estada i el moments passats

Felicitats per aquest fantàstic inici de temporada, que amb les dificultats afegides no podria haver estat millor! Bona piulada!

Vacuna d'optimisme i esperança per carregar-nos d'energia fins que tornem a sortir... perquè d'aquesta llarga ensigalada s'en surt, diu el mantra...
Salut i bones traces.
Manel C.

Bona estada, bon inici de temporada: descobrint llocs que en condicions pre-covid solien estar força concurreguts.

Gracies a tots per la companyia!!

El llarg etcètera sí que m'agrada! Enhorabona per la retrobada de sensacions :)