9 de març 2020

Sortida de cicle: Obrint traça pel Capcir i Puig de les Toses 2803m

Dissabte 7 de març

Ha nevat força durant la nit i matinada i el torb es fa sentir a tot el Pirineu oriental, anem a buscar una zona arrecerada del vent que ens permeti foquejar i gaudir de la neu pols.

Font Rabiosa - Cota 2200m del Pla Bernat +700m F/S2

Deixem els cotxes a l'aparcament de les Coves de Fontpedrosa, al mateix poble. Iniciem la ruta amb els esquís als peus a la sortida del poble, seguint la pista que va paral.lela pel marge dret del Torrent en direcció Oest, el camí és planer i es poden evitar els revolts de la pista anant pel mig del bosc.

La ruta s'enfila fins a la carena quedant la vall de Galva a la nostra esquerra, des d'aquí gira en direcció nord pe salvar el rec dels Clots i cap a la cota 2000 torna a girar a l'oest per encarar les pales, ja més dretes del Pla Bernat.

Ja al límit del bosc, a la cota 2200m, traiem pells a un rocam que fa de cim, el torb i l'acumulació de neu ventada a la pala final del cim ens fa desistir. Gaudim però d'un bon descens en neu nova.

Diumenge 8 de març

Canvi radical de temps, han pujat les temperatures i ja no fa vent. L'objectiu és el Puig de les Toses, que es troba a l'inici de la carena dels pics de Collroig, al nord de Dorres a la Cerdanya.

Puig de les Toses 2803m 1450m 21km F/S2

Encara que algunes ressenyes entren a la vall des d'Angostrina, per la pista que puja a Sant Martí d'Envalls, nosaltres pugem directament des de Les Escaldes, a 400m de Dorres, aparcant a uns edificis abandonats a la cota 1430m. D'allà iniciem la ruta amb els esquís a l'esquena seguint el sender del Tour del Carlit que puja fins al revolt de la pista de Sant Martí  la cota 1687m. aquesta alternativa és més dreta però molt més curta en distància. Hem calçat esquís a la cota 1600m

El recorregut segueix la pista fins a la pleta de les Escaldes 1790m on hi ha una borda oberta, i al pont sobre el riu Estanyets 1900. Al pont ens desviem pel bosc, paral.lels a la riera i deixant la cabana de Mata Negra a la nostra dreta, cap a la cota 2150m girem cap al nord i anem pujant per amples i suaus pales cap al cim. L'arribada al coll no té cap dificultat, es fa llarg però tot el recorregut és suau i ample. Els darrers 50m fins el cim els fem a peu amb el piolet a la ma per si de cas F/PD-.

El descens el fem pel mateix itinerari, evitant els trams planers. A la cota 1800 de la pista ja hem de treure els esquís.

Hi hem estat: Hèctor A, Oriol S, Marc B, Anna M, Roser R, Pili V, Dani D A, Manel C, Uxue E, Mikel A, Carles P i Ricard M

Molt xula la sortida, tot i el porteig d'esqui primaveral i els pans, que gairebé ens han acompanyat bona part ddl temps, i que no tocaria per les dates en que estem. Esperem que torni a nevar aviat.
Molt xulo el video. Molt zen.
Gràcies a tots.
Salut.
Manel C.

doncs m'has fet buscar el cim al mapa Ricard, bona!
Manel, lo teu de sortir quan no toca on no toca amb qui no toca es diu síndrome d'Stockholm ;)

Molt ven triat el cim i el moment, i quin video mes guapo! Felicitats!

Samuel ha dit...

Bon lloc, solitari i de grans espais!
Aquí la Cerdanya es fa gran,

Sembla que els capdes amb mala meteo us motiven a trobar entorns desconeguts....

felicitats a tots per la sortida!!

M'interessa veure els itineraris que seleccioneu i la gestió de caps de setmana com aquest. Prenc nota! Gràcies!!!