19 de març 2018

Bac d Ortella (2.722m)

17 de març 2018

Bac D'Ortella (2.722m.) 17 km +1.150 m. Fácil. Orientació S
Sortida a una vall solitària de la Cerdanya, tan solitària que no vam veure ningú en tot el dia, es com una Tossa Plana sense gent. La vall es visible desde bona part de la Cerdanya. Accessible també des de la vall d'Angostrina. L'orientació al sud i la cota de sortida baixa fa que s'hagi de carregar esquís a aquestes alçades d'any

Des d'Enveig s'agafa un trencall passat l’església  que indica Bena (no anar cap al Mas Franco). S'ha d'arribar a un pàrquing que hi ha un xic abans de Bena que on hi ha un indicador del massís del Carlit (1.587m)

D'allà cal seguir la pista fins arribar a la cabana del Solar del cavaller (es pot escurçar per un corriol que surt d'una pedra molt gran marcat amb un marca de color). 30min.

Calcem esquís a la cabana. El camí d'estiu va prop del torrent de Brangoli (suposem que es pot pujar pel torrent si hi ha molta neu). Nosaltres ens vam desviar per les pales que quedaven a l'esquerra de la cabana que era on hi havia neu. Superades aquestes pales la vall es bifurca i ens tornem a decantar cap a l'esquerra. No les tenim totes perquè la boira se'ns tira al damunt. Després d'una curta pujada s'arriba a un replà on es veu tot el desert del Carlit amb el pic de Bac d'Ortella al fons, amb el petit circ característic visible des de bona part de la Cerdanya.

Desert del Carlit. El cim a sobre el petit circ

Per sort les boires escampen i podem arribar al cim després de 3.30h. Vistes espectaculars a la vall de Lanos amb (Coma d'Or i Puigpedros), i a tota la zona de Puimorens (des de FontFreda, Vinyola, Roc Mele, Pic Ascobes i Alba)

Vall Riu Ariege

Panoràmica des del Font Freda fins al Coll Roig. Al centre Coma d'Or i Puig Pedrós de Lanos

Veient que tornes les boires i el mal temps s'anuncia puntual per les 13.00 tirem ràpid cap avall. En lloc de tornar pel mateix camí fem cap al torrent i... la caguem. Els primers metres anem girant per on podem fins que ens veiem obligats a creuar el torrent pel seu marge dret. Baixem entre matolls i finalment ens hem de treure els esquís abans d'arribar a la cabana. Arribem al cotxe just quan està descarregant de valent a la zona de Puigmal i Masella

Amics del Juan (Joan, Mauri i Xavi)

Ep Xavi! intinerari ben interessant i poc piulat, tot i tenir-lo sempre 'allí davant', m'agrada!

Sona bé això de Bac d’Ortella, lloc senzill i temptador!

Ja hi pots comptar que me'l copio... gràcies !!!