11 de maig 2015

Presa d'Oule
Divendres, 8 de maig: Artigusse-refugi d'Orédon

+/-300 m de desnivell a peu

Deixem el cotxe al pàrquing de l'Artigusse que és fins a on ens deixen passar. Sembla ser que aquest divendres tenen previst obrir la carretera fins a Orédon. Pugem a peu pel costat esquerra del torrent en poc més d'una hora, a l'altre costat veiem la carretera sense neu. Gimcana de pujar i baixar amb cables i cordes, sense massa dificultat. Tram bonic però una mica emprenyador si el fem amb els esquís a l'esquena i just abans de sopar. Ens allotgem al refugi d'Orédon.
Néouvielle des de prop del gorg de Rabas

Dissabte, 9 de maig: refugi d'Orédon-llac d'Aubert-coll de Madaméte-pic de Madaméte (2.657 m.)-llac Estagnol-Hourquette de Mounicot-refugi de la Glére

+/-1.200 m.; PD** (S2-S3)

Caminem encara una hora fins prop del llac d'Aubert on calcem esquís. Pugem fàcilment fins al coll de la Madaméte, des d'allà el pendent es redreça una mica. Fem els darrers metres d'accés al cim homònim amb els esquís a l'esquena. Bones vistes amb l'omnipresent pic du Midi de Bigorre al nord. S'endevinen múltiples possibilitats de travessa, llàstima que aquest maig la neu s'escola ràpidament cap a mar. Els primers metres els baixem com podem amb neu podrida que no poudreuse. Millora radicalment quan abandonem l'orientació E i baixem cap a l'W camí del llac Estagnol. Posem pells per remuntar els 300 metres que manquen per assolir l'Hourquette de Mounicot. La part final és dreta i tal com està la neu d'estovada decidim pujar a peu. A l'altra banda del collet ja veiem el refugi de la Glère, molt bon descens (W). Remuntem amb pells els darrers metres fins al refugi on gaudim d'una tarda solellada a la terrassa del refugi. Al vespre mar de núvols cap al N.

Descens cap al llac Estagnol (W)
Hourquette de Mounicout al fons

Descens cap al refugi de la Glére
Refugi de la Glére al fons

Diumenge, 10 de maig: refugi de la Glére-Turon de Néouvielle(3.035 m.)-bretxa de Chausenque-Neouvielle (3.091 m.)-llac d'Aubert-Artigusse

+/- 1.700 m. PD*** (S3)

Sortim ben d'hora del refugi en lleugera pujada. La primera mitja hora avancem entre turons calçant i descalçant esquís. El paisatge lacustre d'aquesta banda del Néouvielle és espectacular i més amb les primeres llums dels dia, fa fresca i s'agraeix. Al llac Glacé entrem en una coma que ens duu fins a un fals coll (2.911 m.) on ens posem els esquís a l'esquena per pujar un curt tram pedregós. Tornem a calçar esquís ja fins al Turon de Néouvielle on just ens comença a tocar el sol. Boniques vistes de Perdut i Vignemale. Els primers metres els baixem amb neu dura tot reseguint les impressionant parets del Néouvielle. Quan ens acostem allà on toca el sol la neu ens deixar enllaçar bons girs que ens fan arribar fins als llacs Verts. Des d'allà enfilem cap a la bretxa de Chausenque, pugem bona part a peu. Des de dalt la bretxa fem un curt descens i flanquegem cap al S per remuntar els darrers 350 metres que ens separen del Néouvielle, curta grimpada al final. Malgrat ser tard tenim un bon descens fins al llac d'Aubert, neu primavera. Un bon final per aquest dos dies de travessa. Des de la presa fem una curta remuntada amb pells per arribar allà on s'acaba la neu i apareix l'asfalt de la carretera. Resta una hora i mitja de camí fins al cotxe. La darrera mitja hora és un bonic camí que ressegueix el costat dret del barranc de Neste tot retallant la carretera.

Llac Bleu i Campanal de Larrens
Turon de Néouvielle (3.035 m.)
Bretxa de Chausenque
Néouvielle (3.091 m.)
Descens cap al llac d'Aubert

Bones traces de finals de primavera!

bravo! quina temporada Pep! enhorabona.

Roger ha dit...

Bona feina Pep, el divendres ja se't veia molt engrescat i amb ganes.