15 d’abr. 2013

Bissiberri Sud (3.017 m.)

Dades tècniques
Dificultat: BEA - S3 (aconsellable grampons i piolet a la canal i tram de cresta final)
Desnivell acumulat: +/- 1.550 m.
Neu: Primavera / poc transformada
Perill d'allaus: 2/3 marcat (especialment delicat el barranc de Riumalo)
Climatologia: Sol i calor
Cartografia: Vall de Boí, escala 1:25.000, ed. Alpina

Sortida de cicle realitzada el 14/04/2013 amb la participació de Carles M. Cesc D. Erwan M. Jaume J. Jesús C. Miquel F. Montse F. Pere V. Roger M. Rosa S. i Toni V.

Després d'una curta dormida i un ràpid esmorçar a la casa de colònies Borda Vidal d' Erill la Vall, sortim a les 5h. amb  direcció a Cavallers. Una inoportuna congesta de neu ens obliga a deixar els cotxes a la cota 1.600 m. Carreguem la motxila i els esquís i comencem a caminar encara de nit. Un cop superats els 2 km. de carretera i l'antipàtica travessa de l'embassament, arribem a la pleta de Riumalo on comença l'ascensió propiament dita i poc després ens posem els esquís.

La vall, estreta i amb un fort pendent, ens fa guanyar alçada rapidament i ens porta fins a l'estanyet de Malavesina a 2.480 m. on fem una curta parada per descansar. Girem radicalment cap al sud oest i fem una llarga travessa en diagonal per un ample vertent que ens situa al peu del cim.

Deixem els esquís i amb grampons i piolet remuntem la característica canal, curta però força dreta. Finalment grimpem per un tram de cresta amb un pas de 3er. que ens permet assolir el cim. Son les 11.30 h.

Ha estat una ascensió dura però gratificant.

Més gratificant és la baixada (alguns la qualifiquen de memorable) amb neu encara poc transformada, per un pendent sostingut que ens regala un descens ininterrumpit, primer per amples pales i després per l'estret barranc de Riumalo.

Acabat el descens toca fer penitència: Novament cal fer la travessa de l'embassament, ara amb molta calor i la neu discontínua molt estovada.

Cesc, una gran sortida, com les del Cicle de tota la vida! ara toca refer-se del canvi horari... gràcies!

txusso ha dit...

Una gran excursió. Més com aquesta.
Merci Cesc!

Molt bé, una clàssica de primavera, felicitats a tothom i a l'organitzador en particular

que xulo!!!

Carlos M. ha dit...

grandisima sortida! gracies cesc, i gracies a tots!! :D
jaume, que wapo el video!

Júlia ha dit...

Sou uns atletes!
Jo no em vaig atrevir amb aquesta sortida i després de veure aquest vídeo terrorífic veig que les meves pors estaven fonamentades ;)
Felicitats a tots per les cames!