7 de gen. 2012

Cap des Cròdos (2327 m)

Val d'Aran, 5 de gener de 2012

4h30, +/- 927 m, S2, **

Deixem el vehicle a la cota 1400 (dipòsit d'agua) de la pista que surt del poble de Mont. Carreguem esquís uns 300 m de desnivell, els calcem just a sota de la cabana deth Plan de Naut i tirem amunt pel bosc amb pasos estrets entre arbres i blocs de pedra. Sortim del bosc gaudint d'impressionants vistes de Vielha, tot el sud de l'Aran, Aneto, Maladetes i Pirineu francés. El pendent d'orientació sud és ben gelat i ens obliga a calçar ganivetes. Tal i com deia la previsió, comença a bufar el vent amb força, en alguns moments ens desquilibra. Arribem als plans de sota del cim i enfilem la darrera pala que mena a la carena a l'est del cim. Assolim el primer cim del dia, que serà l'últim donada la força amb la que bufa el vent.

Treiem pells asseguts a terra i davallem per la carena per uns metres cal a l'oest fins entrar a la pala NE, la neu és força dura i el vent segueix fort, més avall trobem restes de neu ventada sobre la neu encara més dura i sobre la cota 2000 fa aparició la neu crosta, en Carles s'ensurt prou bé amb esquís més amples, l'autor de la piulada fa el que pot. Seguim l'arriu dera Solana pel marge dret, sense entrar al llit del riu, fins tombar la carena que baixa del cim, canviant de orientació NE a S i SE, la neu ha transformat i es deixa esquiar prou bé, tot i que el mantell és força prim, sort que a sota hi ha herba! Sobre cota 1800 descalcem esquís i seguim la pista fins arribar al cotxe.

Llàstima de vent i de neu, però almenys he viscut en directe aquella sorpresa que tots experimentem quan llegim piulades d'en Carles i la Montse de racons inèdits de l'Aran.

Carles i Jordi G

Bones traces, si podeu!

... es veu que l'heu tornat a encertar. Comparteixo el mateix plaer amb aquestes piulades, d'un Aran que sembla immens!

Carles ha dit...

No se pas si la vam encertar o simplement ens en vam ensortir. La idea era fer un tomb cap a la Tuca de Guillem i tornar pel mateix camí. Però amb el vent que feia, la neu gelada i la caiguda potencial del llom sud, millor va ser tornar per darrera i circular per la pista, malgrat les canals a sotavent. L'encostipat va ser de propina. Una abraçada mocosa.

cuida't, Carles :)
aviat podrem fer patinatge sobre gel....
molt boniques les fotos. Per cert, Guti....bon 2012!! que hem canviat d'any :)

Jordi G ha dit...

Les fotos son de tots dos, gràcies.
Corregit, bon 2012 a tots!
Els dies de festa desconecto, no sé ni a quin any soc, ;-)