18 de maig 2010

Intent a l'Aneto i Maladeta

A l'abril cegesqui bullia amb 30 piulades, la meteo d'aquest mes de maig ha quedat reflectida en aquesta primera piulada a 16 de maig, que s'ha quedat en intent. Moltíssima gent intentant Aneto o Maladeta, tots confiant que el dia s'obrís, segons deien les previsions, que no s'han acomplert.

Diumeng
e 16 de maig de 2010

Palanca de l'Hospital (1724 m) - refugi de la Renclusa - Portillón Superior - glacera de la Maladeta (aprox. 3150 m) - Pla de la Besurta (1900 m).

6h30, +1426 m /-1250 m, **

Com no he trobat quorum, he anat sol cap a Benasc amb la idea de fer l'Aneto diumenge, com és un lloc ple de gent, la idea era trobar-me algun conegut o afegir-me amb algun grup. Surto de la palanca d'abans de l'Hospital, 0ºC, nevant, hi ha uns 15 cm de neu i em diuen que dissabte al matí aquí no hi havia gens de neu! Just a la desviació cap a l'Hospital calço esquís, hi ha cotxes que pugen amb cadenes cap a Pla de la Besurta, prefereixo deixar el cotxe on segur que puja la llevaneus, per si la cosa es lia. Deixo la carretera i segueixo les traces cap a la Renclusa.

Segueixo cap amunt en direcció als Portillons. El dia està molt tapat i a voltes segueix nevant, però al cap d'una estona s'obre uns minuts i s'arriba a veure el sol, però es torna a tapar. Veig molta gent més amunt i comencen a fer mitja volta, això no té pinta d'obrir-se de nou... M'arribo on comença el flanqueig cap al Portilló superior i un grup torna del Portilló, la visibilitat és dolenta i hi ha un bon toll de neu, ningú ha baixat cap a la glacera de l'Aneto.

El grup de cinc esquiadors és d'Arenys de Mar i decideixen seguir pujant cap a la Maladeta, m'uneixo a ells i seguim per la glacera de la Maladeta fins que ens trobem la paret de roca que baixa de la cresta de les Maladetes. Hi ha discrepàncies sobre on ens trobem exactament, que si el coll de la Rimaia és més cap aquí o cap allà, però tant li fot per que no és veu res, treiem pells i comença el descens. Hi ha molta neu, clavo el pal de 125 cm del revés tot sencer sense fer gaire força! Fins arribar a l'alçada del Portillo superior la visibilitat és molt dolenta, més o menys tots acabem per terra en un moment o altre. Més avall millora la visibilitat però a l'hora que s'ha fet la neu s'ha anat humitejat, però en alguns trams la neu és prou bona.

Per sota de la Renclusa, neu primavera i alguna rascada, arribem fins a la Besurta i em conviden a baixar en cotxe fins a l'Hospital i a unir-me al dinar a Benasc. A la pista trobem un cotxe creuat que s'ha sortit de la pista, amb les pales i força mans, el cotxe torna a la pista i amb compte podem arribar a l'Hospital (que aquí no ve el RACC!)

A Benasc fa un fantástic sol de tarda de primavera, segur que avui dimarts la neu per sota de la renclusa ja s'ha fos, no tenia cap base abans de la nevada.

Records a Arenys de Mar i bones traces !

Jordi, no pares! T'has aliat amb el volcà? i quanta neu! Aprofita tu que pots...