5 de gen. 2009

Volta al pic de l’Infern i Bastiments

Data: 4 de Gener del 2009
Desnivell aproximat: +/- 1400m.; temps aproximat: 9 hores
Vent fort del nord a les zones altes (colls i sobretot al cim)

Neu ventada; i a zones altes gelada (en general bona adherencia)

Itinerari: Carretera estació de Vallter (2100 metres), Coll de la Marrana, Serra de la Vaca (flanqueix), Coll de Carançà, Estanys de la coma de l’infern, coll Pic alt de Comamitjana-Pic de l’infern, Collada de les Comes, Bastiments, cotxe.

Aprofitant un bon dia (amb fred d’hivern), decideixo fer una llarga excursió tot vorejant el pic de l’infern.. no gaire de matí, surto de la carretera de Vallter fins al coll de la Marrana.
Des d'aquí encarat al oest, procuro no descendir massa i baixo aproximadament 100-150 direcció nord-oest tot flanquejant. Sense perdre alçada i seguint el contorn de la Serra de la Vaca s’arriba a la Jaça de Dalt. D’aquí hi ha l’opció de pujar cap a les Arques de Coma de Vaca i tots els seus cims (molt bona opció); vaig pujant fins el Coll de Carançà (des del Coll de la Marrana es triga unes 2 hores)
De baixada al circ de Carançà, fora esquís al primer tram, per després anar baixant per la dreta del toronet (que hi ha al cantò dret, 2621). D’aquí altre cop flanqueix, fins a la Coma de l’Infern (vall),

que dur directament al Pic de l’Infern (tram molt dret), o bé fins al coll que hi ha entre el Pic alt de Comamitjana i el Pic de l’Infern.
Des d’aquí es pot baixar per tornar a pujar o bé fer un altre flanqueix per després enfirlar-me fins arribar a les Collades de les Comes de Malifern. Últim tram amb ganivetes o millor amb grampons "rigorosament recomanat".
Sort de la frontal a l’últim tram de bosc :-)
Molt bon any a tothom!

Xavier M ha dit...

Felicitats Marc, una ferma excursió. Molt maca la vista de la cara nord del Pic de l'Infern

Bon any

quina por aquest rigorosament recomanat.....jejeje.....sempre val la pena portar el frontal a la motxi.....jo no trobo el meu!!!
molt maca la posta de sol, tot un privilegi :)))

Marc ha dit...

ei Berta, és que l'aresta horitzontal final i el tram anterior era com una pista de patinatge + el vent increible que feia..doncs ja ho pots ven dir això!!!

Doncs Xavier, a la foto vertical de la cara nord, potser no s'aprecia però hi havia unes traces d'esquí fins quasi a dalt (jo no hagués dit que s'hi podia pujar per allà, però ben bé que algú ho havia fet abans)!