11 de maig 2004

David, Àlex, Roger, Berta, Manel i Jaume

Desnivell: +/- 1.400m
Durada: 4-5h pujada, 1h descens

Per fer la volta a les Maladetes cal matinar i d'això no n'hem tingut masses ganes i el bivac s'ha allargat... Però l'excursió ha estat molt complerta, amb un recorregut molt variat, molta neu i un temps que no ens hem acabat de creure, bó per fi!

La neu comença a la barrera de Llanos de l'Hospital (i no ens l'acabarem fins finals de juny!). Hem anat seguint la pista fins al pla de Paderna, on ens hem enfilat cap a la Renclusa. Abans d'arribar-hi hem fet 180º cap a l'oest cap al coll just sota el Pic de Paderna.

Des d'aquí, amb la Tuca i la Tuqueta Blanca davant, hem anat fent ziga-zagues cap al Pic d'Alba, però enlloc d'enfilar el coll que hi ha entre la Tuca i el Pic, hem seguit més al sud i sense esquís hem remuntat una canal molt bonica i dreta, i d'aquí 10' fins al cim, amb vistes espectaculars del Maupàs, el Perdiguero, el Possets, el Mall Pintat, i més núvols cap a l'Aneto i les Maladetes.

La baixada ha estat directa i divertida per les pales que baixen entre la Tuqueta Blanca i el Pic de Paderna.