8 de març 2004

Piada - Grüne Kuppe 2579m i Pfänder - 6 i 7/03/2004

Aquí teniu una altra piada d'aquest prolífic cap de setmana: és de la zona de la Silvretta i la firma en Pere-Joan (fotos a http://es.groups.yahoo.com/group/cegesqui/ ):
Escrit per Pere-Joan.

Hola companys i companyes,
aquest cap de setmana ja és història i us explico la meva mentre espero rebre les vostres històries. Amb un punts Iberia que tenia em vaig fer amb un billet d'avió per anar a Zürich i d'allà a Bregenz, la capital del Vörarlberg on ja sabeu que és on hi viu la Úrsula.

El dissabte vam quedar a les set del matí a Hohenems, un poble prop de Bregenz on hi viu en Helmut. Heli, com li diuen els amics. Feia un dia de pena. Plovia i nevava i estava tot molt tapat. Em va costar convence'ls d'anar cap a la Silvretta perquè ells, allà, quan fa aquest temps no surten i s'esperen uns dies més...però jo no tenia cap dia més i per això vaig insistir i finalment ells van accedir pensant que acabariem en una estació d'esquí.

Vam agafar un telefèric a Montafon (ja sabeu la regió que dona nom a les famoses vaques marrons) i de l'estació superior un mini bus que passant per uns curiosos túnels molt llargs i estrets i plens de curves ens va deixar al Silvrettadorf on hi ha el llac de Silvretta. Allà estava molt tapat i nevava de valent però el camí cap al refugi està molt ben marcat i vam decidir pujar-hi. Vam atravessar el llac que és inmens pel vell mig (una remada descomunal d'anada i tornada) i vam anar pujant cap al Wiesbadener hütte (2.443m) que els que vau fer la travessa de la Silvretta per SS recordareu. És el refugi des d'on vam fer el Piz Buin. Aquest cop el refugi per si mateix i donat el temps, ja era el cim, on hi vam fer una bona grosses bier i un bon plat de Kaisserschmarrn. Al sortir semblava que el temps millorava i ens vam animar a pujar a un cim proper. El Grüne Kuppe, de 2579m. Els que sabeu alemany us equivoqueu amb el nom del cim perquè no era ni verd ni rodó. El descens va ser per la part final de la gelera del Piz Buin amb molta neu pols però una mica pesada. A l'arribar al telefèric tornava a nevar i això va ser la cirereta que es va acabar de decorar amb la visita a la fàbrica de cervesa Fohrenburger de Bludenz, al peu del Rätikon, on vam engollir una altre grosses bier de mig litre i uns Huber-Brezel.

Per la nit més formatge, vi i cervesa i un deliciós sopar que la Úrsula ens va preparar a casa seva amb en Joseph, en Jörg i la seva nòvia.

Avui havia d'anar a escalar amb en Joseph però el dia ha començat plovent i ho hem deixat córrer. Al mig dia però, el temps ha millorat molt i hem decidit pujar al Pfänder que és un cim tipus Tibidabo que hi ha a sobre mateix de Bregenz. Es puja amb poc més d'una hora (600 metres de desnivell). Hi havia neu i com sempre una molt bona vista. Cap a un costat el Bregenzewald i per l'altre el Bodensee amb Suïssa a l'esquerra (recordeu Arbon?) i Alemanya a la dreta (Lindau). Al cim hi ha l'estació del telefèric i com no, un bar on ens hem liquidat una altra grosses bier!!.

Després d'un tomb pel centre de Bregenz la Ursula ha tingut la gentilesa de portar-me en cotxe fins a Zürich... i ara aquí em teniu explicant l'excursió i amb una panxa digne d'un alemany.

Doncs el dit, com us ha anat a vosaltres?