13 de gen. 2009

Puig de Coma d'Or (2.826m)

Aprofitem el cap de setmana següent a les vacances de nadal per pujar a la Cerdanya amb l'esperança de no trobar-hi la gentada que hi acostuma a haver. Les últimes nevades ens permeten veure amb optimisme les condicions de neu i ens decidim pel Coma d'Or per la facilitat de l'accés.
Sortim del coll de Pimoren abans de les 8 i remuntem la Coma d'en Garcia amb un fred glacial mentre surt el sol.

Arribats a la Portella ens toca el sol i aprofito per escapar-me a fer el cim veí de la Tossa Rodona (2.601m) i fer un mini descens fins a la Portella del Cortal Rossó. Remuntem i flanquegem els vessant N del Cap de Llosada fins al peu del Coma d'Or.

Després d'algun tram curt molt gelat, s'arriba a l'avantcim sense problemes i a peu assolim la creu de fusta, amb magnífiques vistes sobre la fantàstica pala del puig Pedrós de Lanós. Prometo que el proper dia que pugi aquí vindré amb temps per arribar-me a aquest cim.

El descens, immillorable amb una capa de neu pols de pel.lícula que ens permet fruir com a folls en els trams que no són de flanqueig.
Ernest i Manel

Manel, la pala de la darrera foto és la del Puigpedrós de Lanós, oi?
Fa molts anys que no la baixo, i la recomano! De la banda que no veus del Puigpedrós també hi ha un tub esquiable, llarg i amb força pendent (i pendent...)

Nel ha dit...

Jaume, sí és el Puig pedrós de Lanós i els esquís se me n'anaven cap a aquella pala perfecte, però no teníem temps, ja saps, què passa quan els nens són petits,...
La canal també la vaig veure i hauríem de pujar-la per veure què tal és de baixada, ja que sembla força estretota...
salut!

albert ha dit...

Hola, algú que l'hagi fet el Puigpedrós de Lanós recorda que tal és l'accés a aquest cim una vegada ets a l'estany de Lanós? no ho veig massa clar mirant el mapa i veient altres fotos per on és millor pujar.

Realment és un cim magnífic.

Albert: el primer cop (2001) i vam anar després de fer el Coma d'Or, baixant per la pala NE del Coma d'Or (fàcil):

(la foto és igual que la del Manel)

La segona vegada i vam accedir des del Refugi de Besines, pujant a Portella de Lanós i des de la portella resseguint el llom en direcció S (algun tram exposat, i l'estany sempre a sota) fins la base de la pala:
(la foto que veus aquí és del descens, i darrera es veu la cara N del Coma d'Or i s'intueix a l'esquerra la coma per accedir-hi).

Les pales entre el Puig Pedrós i la Portella, per sobre l'estany, per pendent i orientació es veuen delicades per allaus (nosaltres vàrem petar una placa descomunal)

Finalment, mirant el mapa francès IGN 2249OT pinten ruta directament des de la punta SO del llac pujant cap a la pala pels punts 2348 i 2535 (Rec de Fe), però efectivament es veu algun pas dret orientat a S.

En un dia recomano fer-lo com complement del Coma d'Or. Sort!

albert ha dit...

Gràcies per l'informació Jaume ho tindré present.Amb vessants sud i est sempre s'ha d'anar compte amb les plaques certament.
És un cim que em fa gràcia, veurem