4 de gen. 2009

Pointe de la Grande Journée, 2460 m, 2/01/2009 (Opció B)

Participants: Greg, Xavi, Rosa i Jordi (equip A) i Gemma, Berta i Marina (equip B) (link a piulada resum)
Desnivell: 700 m de pujada i uns 1600 m de baixada
Dificultat: PD-
Neu: Impressionant :D

Sort que vam tenir temps d'acabar amb tot el raïm tot i les presses del Manel per donar les campanades i els nostres desitjos d'any nou es van complir...... NEU POLS I BON TEMPS!!!!!!

Sortim de le Planey i agafem remuntadors fins la Grande Combe. D'allí remuntem uns 50 m a peu fins el coll de la Grande Combe (2129 m) i ens calcem els esquís per baixar fins el coll de la Bâthie (1889 m). Encara flanquejem de baixada una estona fins quedar per sobre del chalet du Soufflet on posem les pells.

Després d'unes quantes indecissions l'equip B enfilem cap a la Pointe de Lavouet, però després resultarà que hem agafat la ruta "normal" per assolir la Grande Journée. Al coll, ens trobem als companys que tornen de la Pointe de Lavouet. Nosaltres però, girem a l'esquerra per agafar l'aresta, una mica exposada, que ens conduirà al cim de la Grande Journée. A dalt ens retrobem amb l'equip A, que s'han guanyat els sobrenom amb mèrits més que justificats.... han aparegut per l'altra aresta, des del col du Lac, amb un alt component alpinístic.

Baixem ja els dos equips per la vessant nord-est que ens durà directamnet a le Planey per pales de 37 º amb neu pols boníssima. Cap el final del descens ens trobem un corredor estretíssim amb un pas de 40 º. Per sort la neu continua sent pols i molt estable i podem descendre tot el corredor amb els esquís, alguns amb més dignitat que els altres....

Tornem als cotxes amb un somriure d'orella orella amb la satisfacció d'una setmana plena d'excursions per indrets espectaculars i amb el colofó final de neu més que bona!!

En fi, gràcies als organitzadors (Berta i Jaume) i a tots els companys de sortides i de suport des de la Gîte.

Bones traces pel 2009, que la temporada tot just acaba de començar!!!!

(Les fotos son d'en Jordi, gràcies!!!!)

Gràcies Marina! Ja buscaré el tros de vídeo del corredor per posar-lo a la piulada :)
Bon journee!

Jordi V ha dit...

T'he enviat per mail algunes de les fotos que vaig fer aquest dia, si vols les pots penjar a la piulada

Que vagi bé

per mi va ser la millor esquiada. És un descens que no es pot deixar escapar si les condicions són bones.....vam tenir molta sort!