19 de març 2024

TRAVESSA al REFUGI D’ILLA per pics PESSONS (2.839) i LLOPS (2.843)  i tornada per MONTMALUS (2.781)

Sortida de cicle 16/17 Març 2024

Fem  la  “clàssica” travessa al refugi, circular de dos dies desde Grau Roig, anant per canal dels             Isards del pic Pessons i tornant per les Tortes de Vallcivera i Montmalús

És una sortida assequible, només  el canalet dels Pessons amb una bona inclinació de 35-40º pot alentir la marxa i  segons l’estat de la neu ens obligaria a posar grampons.

La ruta és sempre per sobre els 2000 m., que fa que sigui una de les sortides que es poden fer quan la neu comença a anar justa, i la zona de refugi i Tortes de Vallcibera/ llac de Montmalús ens ofereix un paisatge de muntanya inmaculat, tot i la proximitat a l’estació d’esquí de Pas de la Casa-Grau Roig. És una ruta preciosa.

Estat de la neu:

Les temperatures són de ben avançada la primavera, fa molta calor, però per sort la neu encara aguanta (no durarà gaire amb aquestes condicions).

Trobem neu primavera a tota la ruta, encara força esquiable, només complicadeta amb neu crostra la baixada del pic de LLops.

La millor neu la trobem diumenge a la baixada del Montmalús, trinxadeta pel pas de molts esquiadors, però ben disfrutona.

Dissabte 16 Març

Parquing de Grau Roig- Pic dels Pessons o Gargantillar

(2.839)-Pic dels Llops (2.843) - Refugi de l’Illa

+  1100 m.; 8 Km;  PD, **, S2

Progressió cap al circ del Ribuls- Pessons

La canal dels Isards s’ha fet una mica durilla a alguns,  pels pans de neu, però la podem fer amb esquís als peus fins dalt.

A la carena cap al pic de Pessons ja hem d’anar buscan les clapes amb meu.

Fotografia de cim al Pessons o Gargantillar (2.839)

Baixada neu cremeta, força bé encara!!!!!

Un cop al refu, dinem amb el menjar que portem, s’està tan bé al solet de la terrassa que només s’animen a pujar a Llops el Miquel i el Dani, i és on troben la pitjor neu (en paraules del Dani: “baixada guarra de supervivencia!)!!!

El refugi és molt agradable tot amb fusta i molt bones vistes. Hi fa calor i té dutxes, només cal dur el sac llençol.

Ens decepciona una mica el menjar, un pèl escás, sobretot l’esmorçar (ni embotit, ni suc, ni iogurt). Només pa, mantega, mermelada i una magdalena i alguna maría.

La ruta de dissabte i el post a instagram del Dani:

Diumenge 17 Febrer:

Refugi de l’Illa- Port de Vallcivera- Llomets a les tortes de

Vallcibera-Estany i Pic de Montmalús (2781) - Grau Roig

+ 500; 11 Km;  PD,* *, S2

Ens encarem cap al Port de Vallcivera (des d’on es podria pujar a la Tossa Plana de lles per la seva vessant nord), i desde el coll ens llencem cap a les tortes de Vallcivera (les aigues “tortes” que hi ha sota la Muga de d'on tornem a posar pells per remuntar entre arbres el l riuet on desaigua l’estany de Montmalús .

Atravessem la gran plana de l’estany. Pujada al coll de Montmalús per la vesant sud, i uns metrets mes amunt coronem el pic de Montmalús

El llac de Montmalús, amb el pic de la Muga al fons

Pujada al coll de Montmalús

Foto de cim al Montmalús, on ens trobem tres amics més del CEG

Un cop fet el cim, baixem  cap a l’estació desde el coll, amb una neu molt remenada però molt disfrutona, fent la  part final per pistes fins el cotxe.

Hi van ser: el Dani, que es va oferir a portar la sortida i li estic molt agraïda!!, (per baixa meva d’última hora), la Núria, l’Angel, Manel, Sancho, Oriol S., Adrià, Jordi Rovira., Jordi Izquierdo, Miquel, Edu.

Escric la ressenya amb les notes que m'han passat el Dani i la Núria, a qui estic molt agraïda

Fotografies: Dani, Eduard, Núria, Àngel i Oriol

Gràcies Mercè per la coordinació i la sortida. Sé que la gestió de reserves del refugi Illa no és òptima per l'antelació en el pagament sense saber amb seguretat les condicions del mantell, neu, meteo, etc. Hem trobat molt bona neu, i probablement hem encertat la data. Potser el proper capde ha empitjorat.
Bones traces.
Manel C.

Gràcies Mercè per la proposta i la coordinació!. Una zona ben bonica i tranquil.la d'Andorra ... llàstima que al final no hagis pogut venir. Replanificació molt encertada en data per la neu i un cap de setmana rodó tant per l'esquí com la companyia!!!

roser ha dit...

Mercè! Malgrat no poder-hi anar, la teva proposta va ser tot un èxit!

Quin goig de fotografies, quanta gent! El refugi de l'illa....millor no dic res...