11 de març 2024

Puigpedrós 2.914m, 10/03/2024

El dissabte el dediquem a mirar webcams i fotos de la nevada des de casa però el diumenge sembla que hi haurà una finestra que no volem desaprofitar.

Fem grup lleidatà (Penelles i Cervera) i busquem destinació no molt llunyana, amb un risc d'allaus assumible i on la previsió sigui bona ... i acabem anant a Meranges.

A l'arribar al poble anem a fer un cafè i a informar-nos de l'estat de la pista fins a Malniu. Ens diuen que no s'ha netejat i que en principi es pot pujar amb cadenes ... ens fa por de complicar-nos i també ens comenten d'un camí que surt darrera l'església (sender 117) molt bonic que porta directe al refugi. I decidim deixar el cotxe al poble.

Carreguem esquís i enfilem el camí que puja bastant dret. En un moment podem calçar doncs hi ha força neu mentre pugem primer per un camí i després per dins el bosc. Creuem la pista i tornem pel bosc guanyant desnivell fins al refugi a 2.138m.

Seguim en un tram més planer passant pel costat de l'estany per enfilar pel serrat de les Perdius Blanques on es va fent més pendent i anem guanyat desnivell fins arribar a un collet a 2700m a partir d'on ja podrem veure el nostre objectiu. Ens queda una estona de progressar per l'ampli planell fins al cim.

Bones vistes tant d'Andorra com la Cerdanya en un dia que s'ha anat obrint i tancant però tenim la sort de tenir-ho bastant obert al cim.

Per la tornada desfem el camí de pujada i la pala cimera i fins al collet es pot fer força bé. Després no ens resulta fàcil doncs la neu no està assentada, està humida i hi ha diferents acumulacions per efecte del vent (i segurament nosaltres tampoc en sabem prou). Anem buscant el millor traçat fins al refugi.

Preguntem allà com està la pista (per poder baixar amb esquís) i ens diuen que l'han netejat pel que millor descartar-la. Els guardes del refugi estan tancant i s'ofereixen a baixar-nos material. Com que la pujada pel sender 117 creiem que no serà gaire esquiable de baixada, posem motxil.les i esquís a la furgo dels guardes i nosaltres acabem de baixar al poble a peu.

Havia de ser una sortida fàcil i al final ens surten 1400m de desnivell i 16kms ... buff.

Com a anècdota els guardes ens diuen que nosaltres (a més d'un noi què hem trobat pel camí) som els primers en fer el cim amb esquís aquesta temporada.

Per ser que estava ben pelat, realment ha caigut molta neu. Ara faltaria que s'assentés i una segona nevada ... però potser ja és demanar massa.

Vam ser-hi: Olga T, Josep B i Núria P.

ben bonic sortir des de Meranges, i un 8 cims més al sac, mb!

Molt bé, intrèpides! No es pot fer cada dia el Puigpedrós, i cada cop menys! Felicitats!!!

Hèctor Alonso ha dit...

Ostres, fabulós, Puigpedrós des del poble, una bona botifarra, i baixada ben llarga amb molt de bosc, boníssima sortida que no es pot fer sovint

Quina aventura més xula!!!! Els primers de la temporada....hahaha, que fort! I a sobre des del poble.....Enhorabona, cim ben treballat i amb la sort que el temps us ha aguantat....que diumenge no va ser meravellós a tot arreu....

roser ha dit...

Wow, tota una senyora excursió...i un altre 8cims...felicitats!!!