3 de març 2024

Esquí sibarita a Port de Castèth (Vath d'Aussau) - 1 a 3/03/2024

De quan pitjors condicions, millor...

Soum de Quiala 1.654m

Hi ha prediccions meteorològiques que són una provocació pels amants de la neu pols, com la mala mar pels surfistes... 

i trobar un lloc on gaudir de les inclemències amb relativa seguretat és el súmmum!

Port de Castet - cegesqui 1 a 3/03/2024 from jaumesquidemuntanya on Vimeo.

Fa uns mesos em vaig firar amb el llibre "Traces" de Peio Gaillard d'on he tret la idea d'aquesta escapada.

Al llibre no hi descriu pas l'itinerari, cosa que tampoc faré aquí, i un croquis, unes fotos sublims i un text inspirador on es llegeix "bon esquí i amagatall dels esquiadors locals" quan hi ha neu a cota baixa, va ser suficient per a posar-hi l'ullet, obrir el mapa i començar a somiar...

Divendres m'hi planto més tard del que voldria i aparco al final del camí, a 868m. Tot enfangat, amb vestigis de molta neu dubto uns instants, però m'hi poso amb el piano a sobre i el frontal i, de seguida, a la cota 1.000, ja em poso els esquís. El gruix creix exponencialment i és prou considerable per anivellar el que sembla un sender tortuós. M'he colat sense pagar entrada a un concert de sons de les bestioles de la nit, quin espectacle!

Arribo sense problemes a la Cabana de Couscouilha (1.370m), amb llar de foc i en bon estat però mal aïllada (el vent s'hi esmuny per tot arreu), per a mi sol, on hi passaré dos nits. 

Dissabte és un dia de canvi de temps, de vent tempestuós i neu molt transformada. Primer m'enfilo al pic Le Mail (1.665m). L'altura és modesta, però és la "darrera muntanya" i hom és sent altívol... al nord hi ha el Piemont i veig Pau al fons... i pau i resguard del vent busco al bosc on imagino una millor esquiada amb neu nova. 

També aprofito per fer llenya, que deixo a la cabana per seguir cap a l'est cap a un cim molt cridaner: el Soum de Quiala 1.654m

Soum de Quiala

Més enllà, per una altra ocasió, hi ha el Pic Durban o el Pic du Moulle de Jaut...

De tornada a la cabana m'atrapa la nevada, intensa i que ja no ha parat... Nit plàcida a la vora del foc i aquest matí regal de tou de neu nova i descens memorable pel Bosc de Sèques fins al cotxe.

bosc de Sèques - cegesqui 3032024 from jaumesquidemuntanya on Vimeo.

Visca les sortides de cabana, bones traces!!!

Jaume 

5 comentaris:

Pep ha dit...

Bona descoberta, aquesta tarda em demano el llibre, gràcies!

Berta ha dit...

Bona incursió al bosc de Sèsques :)

Ricard Martínez ha dit...

Eps, no esquitxis !!!!

Molt bona !! apuntada, ara que aquest any hi ha neu, jeje

Cesc ha dit...

Bé Jaume, tu sempre fidel a l'esperit indòmit
Cesc

Carles Lluch ha dit...

Felicitats Jaume, la millor neu sovint s'escau quan hi ha la pitjor previsió meteorològica. Bon moment per anar a buscar refugi al bosc i gaudir de la màgia que s'hi amaga. I sembla que l'has trobat...