25 de març 2024

Pic Negre d'Envalira 2.823m, 23/03/2024

Sortida "express" on posem a l'equació no anar massa lluny, no haver de carregar i que sigui fàcil ... i anem al Pas de la Casa.

Sortim amb esquís als peus a cota 2.200m i creuem les pistes direcció al darrer remuntador més a l'esquerra i fins a l'estany de les Abelletes.

Deixem ja l'entorn de pistes i seguim direcció sud vers el coll que deixa el Pic d'Abelletes a l'esquerra. La neu està gelada i  posem ganivetes.
Continuem cap al coll dels Isards a 2650m, que fem també amb ganivetes, i partir d'on ja podem veure el cim. Només resta fer la pala que ens posta fins a dalt.

Bones vistes de la vall de Campcardós, que quedarà pendent per una altra temporada, amb força neu encara en la part més propera al cim però pelada al fons de vall. Veiem també el PuigPedrós per la cara nord, bastant dret ...

Per la baixada portàvem un track que feia ruta circular per la portella d'en Joan Antoni però preferim desfer el camí de pujada, doncs hem vist que per on hem vingut tenim la neu assegurada pel descens.

La pala del cim està cremeta perfecte i baixem en un moment fins al coll - tot i que hi ha un moment que descalcem doncs hi ha un petit tram en que la neu no és conínua.

Encara que sembli estrany per la temperatura que tenim, en la zona del coll del Isards la neu no ha transformat i baixem amb neu una mica gelada però sense massa complicació i deseguida som a l'entorn de pistes per fer les darreres esquiades fins al cotxe.

Bona matinal (8kms i +/-700m) ... malauradament es respira més primavera que quan vam anar-hi fa uns anys un 1 de maig ... a veure si la Setmana Santa ens porta una mica més de neu.