1 d’abr. 2019

Tuc de Molières en travessa 3010 m, 30/3/2019

Travessa clàssica que encara teníem pendent....val molt la pena el descens per Nere....com segurament diu en Pitu, és antològic!!!

Hem seguit la ressenya del llibre 50 itineraris d'esquí de muntanya pel Pirineu català, del Pitu i en Carles. Últimament li estem traient molt de suc, és una joia!!!! La ruta d'avui és l'itinerari 49. La introducció a l'itinerari és molt entusiasta, certament les vistes i el descens són uns grans al·licients de la sortida.

Deixem un cotxe a la boca nord del túnel de Vielha, a una pista que puja uns quants metres de molt bon estalviar. No sé si ha estat gaire bona idea, però així ho hem fet :)

Sortim de l'Espitau de Vielha (boca sud del túnel) i calcem esquís per sobre els 1700 m, un cop superat el bosc i aplanar-se el camí. Descalcem puntualment, abans d'arribar al refugi bivac, per poder superar un ressalt rocós. El flanqueig direcció al coll es fa una mica pesat, fa molta calor i la neu ha transformat molt ràpid... rellisquem una mica, però no pas per neu gelada! Per accedir al coll descalcem i ja fem cim a peu, seguint l'aresta fàcil.

Bones vistes per tots costats, amb l'aneto ben a prop ....S´hi està molt bé, aquí, contemplant el paisatge.....però hem d'anar baixant!
La pala que porta als Estanys de l'Escaleta presenta una mica de pedres a la zona cimera. Nosaltres baixem amb esquís de seguida que podem, i ens dirigim al Còth d'Alfred. El nostre descens és per la vall de l'Arriu Nere. Gaudim de tot tipus de neu, també pols reciclada en algun tram. Meravelloses vistes del Malh des Pois, la Forcanada....

Avui es pot baixar per tot arreu....A partir del Lac deth Hòro la neu ja és més transformada, però també és fabulosa....

Cada vegada que pares i mires enrere, et sorprens dels llocs per on estem baixant....Amb més o menys gràcia s'arriba amb esquís fins a l'inici de la pista forestal (1500 m), descalçant en algun punt per no destrossar les soles.

Ja a la pista descalcem perquè tenim el cotxe que semblava que havia d'estar a prop, però potser no tant.....per la dreta encara hauríem pogut fer feina amb esquís, ensigalant-nos una mica!

Acabem molt contents, satisfets de la travessa, després d'haver passat molta calor a la cara sud......quin descens!
Hi hem estat la Lucía, l'Andrea, l'Oriol (primer 3000!!!), l'Hèctor, el Manel, la Míriam i jo.
Tècnicament:
+1400 m/-1660 m (nosaltres potser 100 m menys), unes 9 h....que anem a gaudir! i MBEA-S3.
Detalls fora de la sortida:
Sortim divendres i ens trobem tots per sopar un xuleton impressionant a la Cabana deth Pastor. Coneixem el pare de l'Andrea....quin avi més estupendo!!!!
Les dues nits les fem a Vilac, a una pensió molt divertida a un preu molt econòmic amb dret a cuina (Pensió Pedebaile 15€ per persona i nit). Fem els esmorzars a la pensió, ja que a aquelles hores a pocs llocs ens farien res...
El sopar de dissabte, al clàssic María Ademá, on per 22 € fan el típic menú turístic amb olha aranesa, cordèr,... Compartim gana amb el Jaume i els petardets....ja no sé si és una sortida de cegesqui o de cegfamílies....hahaha

Gràcies per aquest cap de setmana fet a mida per mi, m'ho he passat molt bé, una bona elecció per a un hiper motivat, ionqui que havia perdut el mono, però que seguint les fites el tornarà a trobar...
Salut.
Manel C.

Manel, al límit de la sobredosi, content de veuret i beuret actiu!
Mulleres, sempre fantàstic, bona tria!

Els clàssics també existeixen !!!

Bona elecció !!

Marc ha dit...

Gran travessa!!! enhorabona a tots