28 de març 2019

Passejant entre el port de Fontargent i la collada de Juclà

Dissabte, 23 de març de 2019
Vall d'Incles-Pic de les Calmetas

Pont de la Baladosa (1.842 m.) - port de Fontargent (2.260 m.) - estanys de Fontargent (2.141 m.) - rierol de l'Estanyol (1.965 m.) - refugi Rulhe (2.185 m.) - pic de les Calmetas (2.417 m.) - jaça d'Estandérou (2.040 m.) - coll (2.322 m.) - punta SE de les Calmetas (2.380 m.) - refugi Rulhe (2.185 m.)

+ 1.200 m. 14 km., 5h, F+, **, S2

Després de fer una mica de cua per entrar a Andorra pel Pas de la Casa som dels darrers a arribar al pàrquing situat a tocar del pont de la Baladosa. A partir d'aquí 20 minuts de caminar i ja podem calçar esquís.

Arribem còmodament al port de Fontargent, bones vistes, temperatura excel·lent amb menys calor que el cap de setmana anterior. Baixem als estanys de Fontargent, remem una mica i arribem a tocar del Malpas des d'on baixem directament cap a la jaça que es conforma al voltant del torrent de l'Estanyol, neu primavera excel·lent. Posem pells i remuntem directament cap al refugi Rulhe, deixant a la dreta la coma per on passa el camí d'estiu, fort pendent.

Fem un mos i un beure, deixem algunes coses al refugi i continuem per terreny còmode i suau fins al pic de les Calmetas. Des d'allà baixem directament E. fins a la jaça d'Estandérou, baixada "disfrutona".

Tornem a posar pells per arribar a un coll 2.322 m. que queda al S. de les Calmetas. Pel llom guanyem de nou fins la carena per tal d'arribar esquiant directament al refugi, neu per gaudir, paisatge de tarda preciós!
Des de la carena de les Calmetas es veu imponent el pic de Rulhe, diversa gent l'ha fet avui i n'expliquen meravelles. El refugi, obert excepcionalment aquest cap de setmana, guarda encara el fred de l'hivern...

Diumenge, 24 de març de 2019
Refugi Rulhe-vall d'Incles

refugi Rulhe (2.185 m.) - rierol de l'Estanyol (2.035 m.) - L'Estanyol (2.129 m.) - estany de Juclà (2.342 m.) - collada de Juclà (2.442 m.) - coll d'Alba (2.543 m.) - refugi de Juclà (2.312 m.) - Pont de la Baladosa (1.842 m.)

+ 550 m. 11 km., 4h, F+, **, S2

L'endemà optem per tornar tranquil·lament als cotxes sense fer cim. El que resta de ruta no desmereix de la del dia anterior. Des del refugi anem a buscar el camí d'estiu que baixa cap a la jaça de Pinet. Travessem la pala per on davalla el camí i que aquestes hores està força gelada. Sense perdre massa alçada tornem a posar pells per arribar fins a la joia de la zona: la cascada gelada que s'aboca sobre el llac de l'Estanyol. Abans veiem com una persona rellisca per la pala que tot just hem travessat fa un moment, sembla que sense conseqüències.

Passem per la dreta de la cascada, uns amb esquís i d'altres a peu. Ja hem passat la zona més compromesa de l'itinerari d'avui i ara només resta gaudir d'un paisatge que no per conegut decep. Passem l'estany de Juclà i ben aviat arribem a la collada de Juclà. Estirem la ruta fins al coll de l'Alba, la vista des de l'allà dalt val la pena. Bon descens des del coll fins a l'estany Segon.

Una mica de remar i una petita remuntada i ja som al refugi de Juclà. A partir d'aquí cal estudiar el terreny per tal de trobar el millor descens. Alguna petita encigalada però gaudim d'una molt bona baixada, arribem als cotxes amb els esquís als peus.
Mini-caravana de rigor per sortir d'Andorra, encara som a temps de dinar a Puigcerdà.

Anna, Oriol, Coco, Cesc, Fina, Ferran, Toni, Miquel i Pep

Bones traces de primavera!

Bona volta! Ganes de fer-la algún dia.. Felicitats per l'activitat!

quines condicions més envejables, per fer tant que no neva.....és increïble, el Pirineu....Enhorabona per l'activitat!!!

Marta Calero ha dit...

Quines fotos i quina 'passejada' mas xula!!! Enhorabona per la sortida!! ;)

Molt bé Pep & co! l'entrada al refugi pel nord encara permetrà repetir traces, i atacar el Rulhe, més que recomenable!

Bona travessa, això amb temps poc estable ja és una altra cosa...