4 de març 2019

Puig de la Coma d'Or, 2019-mar-03

Vam anar cap a la zona de Portè sense un pla ben definit, l´opció principal era el Nerassol, però al final ens vam decidir pel Puig de la Coma d’Or. A l'arribar al Coll de Pimorent vam veure que la neu en les cares sud estava molt magra. Una alternativa era fer el Pic de Pedrós però preferíem el Coma d’Or pels canvis de vesant i de valls. Finalment es va imposar l’esperit muntanyenc per sobre el d’esquiador i vam tirar igualment cap al Coma d’Or encara que haguéssim de caminar.

La part baixa de la Coma d’en Garcia estava força pelada però la pista estava ben innivada i ens va permetre sortir amb esquís del cotxe i guanyar aquests primers metres fins que la neu ja era més contínua. Poc desprès de passar la Portella d’en Garcia ens vam posar els esquis a l’esquena durant un 500m per falta de neu, era el tram de la Portella de Cortal Rossó i la pujada posterior. Desprès ja vam tornar a trobar neu contínua fins el cim. Un cop a cim no teníem molt clar quin era el més alt i vam fer el tram de cresta fins la punta més al nord amb alguna petita grimpada.

La baixada amb neu força acceptable, una mica glaçada però havia transformat una mica i buscant algun tram de neu transportada pel vent es baixava molt bé. Més avall una cremeta d’uns centímetres de neu primavera van fer la baixada molt agradable.

En general una ruta molt recomanable amb bones vistes, canvis de perspectiva i baixa dificultat.

Condicions de la neu

Condicions que vam poder veure a altres cims:

• Pic de la Mina i Pic de Pedrons: bones condicions de neu
  • Nerassol (el que es veia) i Roc Melé: bastant bones condicions a la part alta però falta de neu a la part baixa, segurament obliga a fer caminant un 200 m de desnivell.

Fitxa ruta:

Distància: 15.4 km
Desnivell positiu acumulat: 943 m
Alçada màxima: 2826 m
Alçada mínima: 1920 m
Orientacions: S, N i O
Dificultat: S2, ruta molt acesible, he llegit que de vegades es forma una mica de conrisa a la Portella d’en Garcia però en el nostre cas era quasi inexistent
Recorregut: Pimorent (1920), Coma d'en Garcia, Portella d'en Garcia (2534), Portella de Cortal Rossó (2501), flanqueig pel costat de Cap de la Llosada, Portella de Coma d'Or i Puig de Coma d'Or (2826). Tornada pel mateix camí.
Track de la ruta: https://www.wikiloc.com/back-country-skiing-trails/puig-de-coma-dor-des-de-pimorent-33752236
Altres piulades al blog al Coma d'Or:

Fitxa ascensió:

Meteo: Dia de Sol amb alguns núvols alts, 4oC a la sortida, dia càlid, vent fluix en alguns punts, molt bona visibilitat.
Estat de la neu: Una mica justa, 500m sense neu, encara que sols vam haver de treure els esquis un cop a la pujada i un a la baixada. Neu bastant dura que va transformar a partir del migdia.
Risc allaus: Nivell de perill 2.
Temps ascensió: 3h31
Temps baixada: 0h58
Transició (i fotos cim): 0h45, de tranquis

Mapa

Inci de la Coma d'en Garcia, al fons Pic de Fontfreda i Mina

Arribant a la Portella d'en Garcia

Coma d'Or (esquerra) i Cap de Llosada (dreta)

Coma d'Or al fons

Estany de Lanós i Pic Peric al fons

Vistes del cim

Grimpadeta a la cresta (opcional)

Coma d'en Garcia des de la Portella d'en Garcia
Participants: Xesc (UEC Horta) i Pep Lluís (CEG)

Montse S. ha dit...

Bona piulada, amb molta informació, gràcies Pep Lluís

Hèctor Alonso ha dit...

Moltes gràcies per tanta informació, molt útil

Veient fotos, encara sembla que hi ha neu! Sembla abril....però no passa res.... Felicitats!!!