15 d’abr. 2019

Pic de Serra de l'Orri des de Les Angles

Vam sortir amb la intenció de pujar el Gran Peric per alguna de les canals de la cara NO, apa, a carregar més del compte, 2 piolets i grampons d'acer però al guanyar alçada el vent era cada cop més fort. La previsió eren vents de 60 km, als cims es veia fins i tot una mica de torb. Vam optar per buscar un objectiu més a racer del vent, vam tirar cap al Pic de la Cometa però de camí vam veure que els Pics de Serra de l'Orri quedaven més protegits del vent, vam tirar cap allà i al final crec que vam encertar.

Vam enganxar un dia molt variable amb vent i fred quan et donava de ple, boira, algo de neu i de pluja, fins i tot calor en alguns punts a recer del vent. La neu estava en molt bones condicions, neu pols una mica transformada i gruixos més que suficients que ens van permetre fer tota la ruta amb els esquís als peus exceptuant un curt tram de llom per fer el cim.

La pala de baixada del cim és fenomenal, ample i una mica dreta al principi, però no la vaig poder disfrutar per la falta de visibilitat. Encara que la boira era poc densa, al estar el cel molt tapat, per la falta de visibilitat era totalment incapaç d'apreciar la pendent real. La pendent em semblava molt menor que la que em trovaba quan ja feia el gir amb el que vaig caure vàries vegades fins que vaig aprendre a tancar el gir sí o sí encara que no sembles que feia falta. Però el pitjor de tot és que el meu company no tenia aquest problema i baixava bé a més del patiment em va quedar la sensació d'estúpid. Menys mal que arribant a la Cabana de la Balmeta vam trobar tres esquiadors baixant dels Perics que havíem tingut problemes semblants.

En tot el dia sols vam trobar aquests tres esquiadors, a part d'una guineu i dos cabirols. Fins i tots la part de baixada per les pistes de les Angles va ser en solitut total al estar tancada l'estació (i amb una neu pols sense trepitjar fenomenal)

Xesc i Pep Lluís

Fitxa de la Ruta

Itinerari: Pujant per la pista d'esquí de fons que comença a la part de dalt de tot de les Angles (1820 m), llac i cabana de la Balmeta (2120 m), Vall de la Llosa, Estany de la Llosa (2414), Pic de Serra de l'Orri (2711 m), baixada seguint el mateix camí fins la cabana de la Balmeta, a partir d'aquí pujant pel Mont Llaret (2376 m) i baixant al punt de sortida per les pistes d'esquí de les Angles.
Data: 14 d'abril de 2019
Desnivell positiu: 1100 m
Distància: 24.2 km
Alçada màxima: 2711 m
Alçada mínima: 1820 m
Dificultat: S3
Track de la ruta: Track de la ruta al wikiloc

Mapa

Fotos

Vall de la Balmeta

Enfilant als nostres objectius

Pujant per la gran pala amb les canals del gran Peric al fons
Foto de cim

Estany Blau i Cim de la Portella Gran des del Cim

Baixant del cim

Arc de Sant Martí sobre les pistes de les Angles

Enhorabona!!! Nosaltres vam ser per la zona dissabte, que va fer un dia ben diferent! Diumenge també vam pringar una mica.... faré piulades aviat!

pep lluís (ropits) ha dit...

Esperarem la piulada!

Unknown ha dit...

Molt bona ressenya! Moltes gràcies i enhorabona!

doncs la Cometa encara es veu mooooolt atractiva! gràcies per la piulada