21 d’abr. 2010

Tuc de Carants 2791m

Tuc de Carants 2.791m
+/- 1000m
3h 45m ascens, 45m descens.
F/S2

Dissabte 17 d'abril 2010
Manel C, Ricard M

Gràcies a les indicacions de les condicions que ens ha fet la Montse ens hem decidit anar a aquesta magnífica vall per a l'esquí de muntanya, amb diverses opcions totes interessants, les més conegudes: Bony Negre i Bony Blanc.

Agafem un taxi a Boí per pujar fins al Pla de Sant Esperit on iniciem l'itinerari, la neu a la zona obaga la trobem tot just creuat el riu. Remuntem resseguint el riu per anar a buscar en diagonal l'entrada de la vall del barranc dels Llacs, remuntarem per dins la vall en direcció Sud fins que els arbres ja són escasos, arribarem a la cota 2000, davant nostre tenim el Bony del Graller, cim rocós inconfusible. Des d'aquest punt podem dirigir-nos a l'esquerra per entrar a la vall de Mussoles (Pic Gran del Pessó, Pic de Mussoles, Cap de Reguera, Pic de Morrano). I també cap a la dreta (Bony Blanc, Bony Negre, Pic Roi, Tuc de Carants, Tuc de Costes...).

Ens desplacem cap a la dreta mantenint la direcció sud pels suaus pendents i deixant a la nostra dreta la vall que mena a la collada del Bony Blanc, superem un petit ressalt a la cota 2300m (Font del Graller) que ens porta a la planúria del Montanyó dels Llacs, veurem el Tuc de Carants al fons. Ens desplacem per anar a buscar el coll de l'esquerra del cim 2655m, que té una rampa final un xic dreta, des d'aquí per carena dreta però fàcil arribem al cim sense dificultats, Tuc de Carants 2791m.

El descens el fem amb bona neu i gaudint del temps primaveral, per arribar de nou al Pla de Sant Esperit i esperar el Taxi de baixada.

El Taxi és una bona opció per no fer una caminada amb tot el material, el problema és l'horari. Per poder sortir aviat cal omplir el Taxi amb 8 persones o cobrir el cost d'aquestes.

La Vall de Boí està buida en aquesta època. L'estació d'esquí ja està tancada i tothom aprofita per fer vacances. Cal doncs cercar els allotjaments a Pont de Suert.

Les fotos són fetes amb el mòbil (coses de la memòria, però no de la targeta sinó d'oblidar la càmera) i les trobareu a Pasdeguia

Bones traces

Una bona opció quan hi ha força neu és fer-lo en travessa des de la vall de Sant Martí. Pots matinar força i després agafar un taxi que del Pla del Sant Esperit et retorni al cotxe.
Una bona excursió en un entorn realment bell.

Felicitats per la sortida ¡¡¡

Montse ha dit...

Eps, fantàstica sortida nois! El Muntanyó de Llacs és una vall ben bonica i diferent de la resta de valls granítiques d'Aigüestortes.

Estic d'acord amb la proposta del Pep de fer aquesta sortida en travessa per la vall de St Martí des de Taüll, però s'hi ha d'anar més a ple hivern ja que la pujada als estanys de Pessó és completament a la solana.

Aquests dies és realment espectacular el contrast entre les valls obagques encara amb força neu i les orientades al sud amb la neu ben, ben amunt...

Si, gran travessa. Al 97 vàrem poder baixar casi des de dalt del cim amb Enric, i al 2003 ens vam ensigalar fent la travessa amb la 3º sortida del curset... acabant al Llong amb els frontals...

F. ROMAN ha dit...

El Tuc de Carants es una opció perfecta, amb una innivació excel·lent. Si es vol fer "descoberta", recomano anar cap a Mussoles, ens ofereix noves valls amb cims molt poc recorreguts, una veritable sorpresa.