7 d’abr. 2010

Refugi Prariond i Gros Caval 3285m

31 de març - 2 d'abril 2010 / Glòria V i Ricard M

Hem anat a la vall on neix el riu Isére per intentar fer la ruta proposada per Oriol Guasch al llibre "Alps amb Esquís": entre la Tarentaise i la vall de Rhêmes. I seguint també una ressenya de Cegesquí.

31/3/10 Le Fornet (Val D'Isere) 1930m - Refugi Prariond 2324m +760, -340 PD, **, 4’30h

Hem de deixar el cotxe al final de Fornet, just on hi ha el telefèric de Vallon. El guarda ens ha “aconsellat” la única ruta segura d’aquests dies per accedir al refugi. Un cop al pont de Sant Charles cal remuntar les pales de la dreta en direcció sud/sud-est fins a la cota 2700m, per superar les Plates du Vallonnet, des d’aquí flanquejar el terreny, que és bastant sinuós, per anar a buscar els pendents que donen accés directe a la plana del refugi. Tot això començant a les 16h, amb estones de boira, nevada feble i cada cop amb menys llum.

Afortunadament, al refugi només hi havia un grup de francesos que amablement ens han esperat per sopar.

1/4/10 Refugi Prariond 2324m

Mal temps, neva, estones de vent i boira enganxada a les carenes. Ergo ens dediquem a tastar la fantàstica truita de bacó que fan al refugi, molt gran i estupenda !!

2/4/10 Gros Caval 3.285m i retorn a Val d’Isére +1100, -1370m, PD, **, 5h

Cim elegant i directe, tot començant per unes pales força dretes però sense complicacions. Pugem per la gelera del Gros Caval, anem junts amb el grup de francesos per compartir l’obertura de la traça fins a la cota 2600m, on ells continuen per anar a buscar el coll de Montet i nosaltres continuem per la gelera fins el cim. Ens toca doncs obrir traça amb neu força profunda durant 600m de desnivell. Un cop al cim gaudim d’una bona panoràmica dels cims del voltant i podem traçar amb la vista l’itinerari de descens.

El descens el fem dirigint-nos des del cim cap a l’oest per anar a buscar un coll a 3100m, que separa la gelera del Gros Caval de la de les Roche Noirex. Hi ha un pas d’uns 50m amb 35%, que es fa sense dificultat. Anem fent el descens per les pales suaus amb tendència cap al nord-oest, per situar-nos a la cota 2600m just a sota de les Plates du Vallonnet. Ara ja només queda posar pells per remuntar les Plates (uns 150m de desnivell) i fer el descens cap al pont de Sant Charles, des d’aquí, seguim la carretera nevada que baixa suaument a Le Fornet.

Neu molt bona i dia assolellat, tot i que ja apareixen núvols baixos cap a la tarda. Sorprèn veure força esquiadors (de pista) que venen saltant pel coll de Pers i que comparteixen les traces de pujada final cap a les Plates du Vallonet.

Vista la previsió del temps decidim dedicar-nos a afers col.laterals: formatges de Beaufort, vins de la Savoia, Fondue Saboyarde Royal, shopping i turisme a Grenoble i fer la carretera des de Grenoble fins a Aix-en-Provence, molt recomanable.