2 de març 2009

Travessa Gerber-Amitges-Ruda

Travessa Port de la Bonaigua - Vall de Gerber - Amitges -Vall de Ruda 28 de febrer, 1 de març del 2009.

Participants: Jordi L, Carmela F, Martí, Manel C, Joan Manel C, Glòria V i Ricard M.
Estat de la neu: primavera dura dissabte i polç humida diumenge.
Mèteo: Núvols alts i cel encapotant-se al llarg de dissabte, núvols baixos i boira amb feble nevada diumenge.
Dificultat: BEA- S3
Risc d'allaus: 2-3
A tenir en compte: logística de vehicles necessària

Dissabte: +1075m/-658m /7h BEA-S3
Diumenge: +508/-1032/5h BE-S2

Dissabte 28 de febrer: Aparcament estació d'esquí zona Bonaigua 1900m - Vall de Gerber - Coll del Llac Glaçat 2590m - Coll d'Amitges 2755 - Pic d'Amitges 2848 - Coll d'Amitges - Refugi d'Amitges 2365m.

Diumenge 1 de març: Refugi d'Amitges 2365m - Estany de Barbs - Estany del Port de Ratera 2450m - Port de Ratera - Port de Ratera de Colomers 2586m - Circ de Saboredo - llac de Baix de Saboredo - Vall de Ruda 1650m - Córner de Vaquèira (revolt carretera C-28, Km 42) 1800m.

Bonica travessa per dues valls emblemàtiques del conjunt del Parc Nacional. Hem pogut tastar en directe l'acumulació de neu existent a la zona, que ens permetrà allargar la temporada.

Després de dormir al refugi Casa Masover a Son hem pujat amb els cotxes fins a l'aparcament de l'estació d'esquí a la zona de la Bonaigua, fem la logística de vehicles i iniciem la ruta en un gran flanqueig fins a l'entrada de la vall de Gerber. El dia ha començat amb sol però a mesura que passen les hores s'ha anat tapant amb núvols alts provinents del Sud.

Pugem sense dificultats fins just a sota del refugi lliure Mataró, des d'on girem a l'oest per pujar al coll de l'Estany Glaçat, per unes pales força dretes que ens ajuden a passar per la cornisa formada. Després del coll seguim la carena que fa de contrafort del pic d'Amitges i ens porta al coll d'Amitges. Fem el tram final a peu fins al coll i després fins el mateix cim (F).

El descens des del coll és dret però assequible, al mateix temps que obligat. La visibilitat s'ha reduït molt i baixem amb precaució fins l'estany d'Amitges, només queda vorejar l'estany i accedir al Refugi d'Amitges.

Ha estat nevant tota la nit de dissabte, ens llevem al matí i sortim lliscant sobre una capa de quatre dits de neu nova direcció Port de Ratera, el dia no dona més opcions que accedir al Port i baixar per la Vall de Saboredo, passant aprop del Refugi i seguir per l'ampla vall de Ruda. A l'alçada del pont de lo Campo, cota 1650m, seguim el marge dret del riu i remuntem en flaqueig i amb les pells posades fins a la carretera, on vam deixar el cotxe dissabte matí.

Trobareu les fotos a: Pasdeguia Fotos Travessa Gerber-Vall de ruda i Jordi Més Fotos

Bones traces !!

m'agradaria anar-hi!
recordo la meva primera travessa d'estiu.....vam acabar dormint sota una gran pedra per sobre del refu de Mataró....i m'agradaria retrobar-la....és un mite! jajaja...és clar que amb tanta neu, potser ni la trobaria!