4 de març 2009

Trobada de Telemark al refugi Ventosa Calvell ...

...amb infiltrats amb esquí de muntanya "convencionals"
Dissabte 28/02: Sortida del Pont deth Ressèc al Tuc de Monges per la canal de la vessant Nord (2707) .
Diumenge 01/03: Baixada per la N.E. del Montardo

Trobada internacional de “telemarkeros” amb infiltrats d’esquí de muntanya tots amb la mateixa passió.
Vam ser un total de 26, del quals un 10 o 11 anaven amb esquís de muntanya “normals”, o sigui quasi quasi la meitat!
i havia de tot arreu, de Zamora, de Soria, Navarra, del País Basc, de França, d'Austràlia i com no de casa, (en perdonareu si em deixo d'algun lloc)
Dissabte ens trobem fins on es deixen arribar el cotxes (1240) on ens calcem els esquís, ¾ d’hora abans d’arribar al Pont deth Ressèc, (1400). A les 10,30 arribem al Pont deth Ressèc i cap les 12 arribem al refugi de la Restanca (2010), on fem un breu descans.

Travessem l’Estanh deth Cap deth Pòrt (2235) tot just comencem a pujar ens desviem cap a la dreta del Circ dera Restanca, a la vessant nord del Tuc de Monges (2707),
direcció a una canal que hi ha a la part dreta. Tot just enganxem a la resta del grup, que es treuen els esquís per pujarla canal.
La pujada és lenta, en Miquel ha de preparar la sortida de la cornisa al cim que és una mica “fina”, deu n’hi do amb la sortideta de dalt al Tuc, des que començo a pujar la canal fins a dalt del cim he trigat una hora, a quarts de 4 ja hem pujat els 23 que anem.
Ara toca baixar ja cap el refugi Ventosa i Calvell, la neu dura,però, molt esquiable, gaudim de la baixada i cap a ¾ de 4 arribem.

En Miquel ens prepara un bon plat de pasta amb salsa de formatge que mengem sense quasi sense respirar.
La tarda la passem amb la resta de companys fent-la petar, comentant la pujada i entre acudits, rialles i anècdotes se’ns fa l’hora de sopar.
Diumenge. Neva i està emboirat. Durant la nit han caigut 4 o 5 dits de neu. Tranquil•lament sense preses ens preparem per marxar,
direcció Montardo, però no pugem fins dalt, tampoc s’hi veuria res, la boira ens envolta.

En un collet treiem pells i iniciem la baixada per la banda N.E. del Montardo: Quina neu!! i quina baixada, tots baixem a cors que vols gaudim al màxim tant de la baixada com la neu nova que ha caigut, és una delícia.
Abans d'endinsant-se cap el bosc ens acomiadem del Roger que torna al Refugi i de'n Lluís que se'n va cap a Boí, nosaltres continuem baixant fins a la pista cap a la Cabana de Loseron i que ens dura una altra vegada al Pont deth Ressèc.
i que millor que per acabar que un bon dinar...

i més fotos de T.L. Trobada Telemark09
Assistents: 26 del quals no em sé els noms de tots per tant deixo l'anonimat, ja en disculpareu