1 de març 2009

Albert i Pep

Desnivell: +/- 1253 m
Durada: ascens 4 h, descens 2 h
Qualitat neu: de tot tipus
Vent: Calma - Fluix
Meteo: Núvols alts en augment al llarg de la jornada.
Risc d'allaus: 2-3
Dificultat: **
Itinerari: Gavàs 1380 m, Obaga de Gavàs, Collada de Montalto 2135 m, Penyes Negres 2436 m, Turó de Vialada 2561 m, Campirme 2633 m, Pleta de les Mules, Barranc de la Coma, Gavàs.

Travessem el bonic poble de Gavàs en direcció a la formatgeria la Roseta, on, just després d'una petita borda emprada com a taller d'art, creuem el rierol i seguim el camí en direcció sud que ens porta cap als prats situats al peu de l'Obaga de Gavàs. Uns Isards ens vigilen des de la llunyania mentre remuntem aquesta Obaga progressivament amb algun tram de certa pendent, fins arribar a la collada de Montalto. Des d'aquí ja s'entreveu el que ens espera a partir d'ara, una llarga carenejada amb un seguit d'avantcims, fins arribar al Campirme tot conformant el que es coneix com a Serra de Campirme. Les vistes a banda i banda fan d'aquesta Serra un mirador privilegiat en dies plàcids i clars com el d'avui. La neu és present a tota la carena de manera continua fins al mateix cim.
Al cim fem un mos tot pensant en el descens, que fins la Pleta de les Mules presenta diverses opcions. Ens hi llencem, en un pendent constant i una neu que es deixa fer prou bé.
Aproximadament a la cota 2000, ens desviem cap al Barranc de la Coma (SW), evitant i deixant a la seva dreta el torrent ferèstec i dret que desemboca una mica per sobre de les bordes d'Aurós(Potser esquiable?) .

El Barranc de la Coma tot i la seva orientació encara presenta neu suficient per deleitar-nos en un esquí control i d'autèntica supervivència en alguns trams, fins a situar-nos a menys de 200 m del poble.

El darrer tram el fem seguint el camí vell a Gavàs que ens deixa al mateix indret on hem iniciat la sortida, a l'alçada de cala Roseta, amb els esquís a l'esquena i en una imatge poc habitual aquest any al Pirineu tot tonificant les espatlles. Malauradament no puc aportar informació sobre la qualitat dels formatges de cala Roseta però si torno a Gavàs ho esbrinaré.

manelvici ha dit...

Noaltres també vam pujar el dissabte 28 al Campirme de sde Gavàs. Vam veure unes traces recents en alguns trams de carena i en el descens que també el vam fer directes des del cim. Segur que les traces eren vostres

Manel García

Sí, perquè de traces no en vam pas veure cap altre. Al baixar vam recular una mica perquè vaig perdre les ganivetes que finalment vaig recuperar.El barranc de la coma va ser força distret.