25 d’abr. 2005

Piada - Mahl Blanc 2343m - Val d'Aran - 23/04/2005

Enviat per Carles Ll.

Per fi arranca un matí sense núvols , amb sol radiant i cel blau de cap a cap … al menys a primera hora. Pugem per la pista que porta des de Betrén a l’estació abandonada de la Tuca. Deixem el cotxe on la neu ens obliga i seguim a peu fins la primera cafeteria. Com que els croissants no son del dia, passem de llarg i seguim endavant, pista enllà, esquis en mà. Passat el barranc, vessant obaga i esquís als peus. Comencem a guanyar alçada i ens fem sobre la serra que mira a la vall del Riu Nere. A mida que ens enfilem més i més, la pendent es redreça, i la neu comença a faltar. L’últim tros és bastant aeri, amb cornisa a una banda i pati a l’altre.

El cim és petit i com no, … blanc! Vistes als cims que els núvols encara no cobreixen. Sobretot al Sarrahèra, Passada del Nebot, Mall de Rius i Bargadèra. Records de sortides recents i d’altres de pendents. Fa vent i aviat ens llencem avall per les pales a Nord que ens porten de nou a la Tuca per un itinerari més esquiable. Neu humida i pesadíssima, allaus de fusió i purgues arreu. Fem el que podem! Afanyar-nos, que aviat serà hora de dinar.

Desnivell: +/- 850m (en funció de on deixem el cotxe)
Horari: és una matinal. Posem unes horetes de pujada i una de baixada.
Carles (amb esquís) i Lali (telemark).