14 d’abr. 2005

Piada Pujoalbo 2528m per Valarties - Val d'Aran - 14/04/2005

Enviat per Carles Ll.

Inici: Pont de Ressèc (1400m)
Desnivell: (1125m)
Horari: 3h30 l'ascens / 1h el descens
Ivan, Carles i el Kumbu.

La carretera de Valarties està neta fins al Pont de Ressec. Desde ahir que ha lluït el sol, i les tempertures dels darrers dies han fos bona part de la neu, i assentat l'altra. Dels dos pams de diumenge a Arties, ja no en queda res. Els cims com el Montardo però encara mantenen el blanc sobre la roca a les cares nord.

Agafar la pista que puja a la dreta uns 50m abans de l'aparcament de Pont de Ressèc, avui encara amb esquis als peus. Seguir la pista que puja suaument fent ziga-zagues dins el bosc fins una mena de represa al barranc a uns 1550m. Aqui acaba la pista i seguim pel fons del barranc primer entre arbres que dificulten el pas. ´La vall s'orienta al sud oest i es guanya alçada amb rapides. Aviat la vegetació desapareix del fons del barranc i remuntem un tram un poc encaixonat i bastant exposat a les allaus que puguin caure dels vessants sud. Cal seguir sempre el tubo més evident de l'esquerra fins superar per pales sostingudes la cota dels pins. Cap a 1900m abandonem aquest tram més obligat, la vall s'eixampla i per amples pales guanyem alçada sense necesitat de voltes maria. A 2300 ens orientem per les pales de la dreta cap al nord, i deixant de banda el coll més evident i el Tuc de l'Aubeta arribem al cim pla del Pujoalbo (2528m).

Descens pel mateix itinerari, directe ràpid i sostingut fins a la pista forestal. Es recomanable decantarse al maxim cap a la dreta per gaudir de les pales orientades a Nord. No encantarse en el tram de barranc més exposat.

Al mati el dia era radiant però a partir de la una han entrat ràpidament nuvols i ha quedat completament tapat. La neu estava bastant assentada i transformada. En cotes baixes es inevitable trobarla molt humida, però la meitat del descens l'hem fet amb neu primavera sobre una base prou dura. Comença a dibuixarse en vesants sud les característiques ondulacions de la fusio de la neu, i això no ajuda gaire a l'hora de baixar!

Fins aviat, bones traces.