8 d’abr. 2024

Tuc de Moró 2739m, en volta circular per la vall de Sant Martí

Pujada pel barranc del Rus i baixada pel barranc de Moró

+/-1.100m 12,2Kms S2/F

Les altes temperatures i la previsió de vent no feien preveure un cap de setmana gaire bo a muntanya i quasi havia descartat sortir ... però a darrera hora tinc proposta del Centre Exc de la Segarra per anar a la Vall de Boí que no puc dir que no ;-) ... i sort que no ho vaig fer ... :-)

Sortim del pàrquing que hi ha a la carretera L-501 un parell de kms sobre el Pla de l'Ermita, en el revolt abans del pont sobre el barranc de Sant Martí 1700m. Seguim la pista que va per la banda dreta del riu amb els esquís a la motxil.la. Inicialment no hi ha neu - pensàvem que estaria millor i continuem carregant fins a 1870m. En aquest punt podem calçar i és on conflueixen el camí que farem de pujada amb el de baixada.

Nosaltres anem a l'esquerra, cap a la vall que porta la port del Rus i ens anem enfinant pel bosc amb una mica d'equilibris entre arbres i matolls fins arribar a 2.000m on es va obrint la Vall.

En aquest punt està espectacular ... hi ha molta neu ... no sembla el Pirineu d'aquest any i a l'abril!

Estem sols, només en la llunyania veiem un esquiador i amb un gos que van cap al port del Rus però nosaltres anirem basculant cap a la dreta per dirigir-nos al Moró.

Anem avançant per la vall en una progressió bastant còmoda. Quedem reguardats del vent de S que fa i de tant en tant ens arriba alguna ràfega però res gaire molest.

Poc a poc anem guanyant alçada, deixant el Castellet de Moró a la dreta i fins al cim 2739m. Bones vistes i molta tranquil.litat ... sembla estrany que a uns pocs metres hi hagi el brogit de l'estació.

Traiem pells i farem la baixada pel barranc de Moró. Sortim del cim amb neu "mantega" molt bona  cap a la passada de Moró i seguim amb neu primavera fins a 1900m on descalcem - una mica més pesada a la part final però encara bona.

Acabem ben satisfets ... quin racó més bonic! ... uns beures a Taüll amb vistes al romànic i cap a casa amb regust d'haver-ho encertat i sense voler que s'acabi la temporada.

Vam ser-hi: Olga T, Eduard F, Xavier S i Núria P

Molt bé! Realment qui no arrisca no pisca, ningú donava "un duro" per la neu aquests dies. Aquesta vall és preciosa, felicitats!