15 d’abr. 2024

Sortida de cicle 13-14 d'abril. Valls de Boí i Aran

Estava previst pujar al Molières però la manca de neu ens ha fet canviar l'activitat.

Dissabte 13 d'abril, Pica Cerví de Durro (2656m, +/-790m, 7.7km, 2CDP, 0 rascades).

Ens diuen que a la Vall de Boí hi ha bones condicions i anem a comprovar-ho. A l'entrada de la Vall de Sant Martí no hi arriba la neu, però quan ens anem apropant a l'estació el vessant de la Pica Cerví de Durro es veu bé, de manera que decidim enfilar cap a la carena una mica més amunt de la Collada de les Bassetes i arribem al cim sense més problemes.

Progressant cap a la carena de la Pica

Decidim baixar pel vessant SE cap a la coma del port d'Erta i podem gaudir d'una bona baixada amb neu cremeta.

Posem pells i anem a buscar el cap del telecadira del Balcó del Cerví i anem baixant cercant els fora pista que ens van sortint al pas, mentre la neu es manté en excel·lents condicions pràcticament durant tot el descens que fem pràcticament sols, ja que quan arribem a baix ja fa una estona que els remuntadors han tancat (ho han fet a 2/4 de 3), però el bar encara està obert i ho aprofitem tot prenent el sol.

Tenim reserva a l'hotel Saueth a Tredós, que recomanem de totes totes, amb un esmorzar que de ben segur satisfarà els cegormands més exigents. Abans d'anar-hi, però, passem pel Pla de Beret a veure com enfoquem l'endemà i decidim

Diumenge 14 d'abril, Cap de Baqueira (2490m, +/-680m, 7.9km)

Pujada tranquil·la des del parquing d'Orri, seguint més o menys el telecadira que puja fins al cap i anant a buscar les millors vistes cap a Baciver.

Descalcem esquis al cap del telecadira i acabem de fer la pujada a la cresta des d'on gaudim d'unes vistes aèries sobre Baciver i Arcoïls.

Baixada anant a buscar les millors pales amb bona neu tot i que vam trobar millor la de Taüll. Lluny, la gelera de l'Aneto sembla haver passat d'una nata muntada a primera hora del matí a un sorbet de llimona a migdia.

En resum, una bona sortida, aprofitant el que encara es pot i gaudint d'allò que més ens agrada, sobretot la bona companyia. Rosa, Quique i Jaume.

Bona feina!!! I molt bona companyia :)