25 de febr. 2020

Vallter-Mentet i Pic de Comamitjana

Una altra Vallter - Mentet

Fem una clàssica del Ceg amb un grup del Muntanyenc de Sant Cugat
Cap de setmana d'hivern amb temps de primavera avançada. Neu dura a cara N i O, a cara O transforma durant el dia a neu primavera ja a migdia. Neu primavera ja a primera hora a cares S i E.

Dissabte 22/02 Vallter-Mentet
Itinerari: Vallter - Coll de la Geganta - Pic de Bacivers (2845m) - Coma de Bacivers - Coll de la Dona - Coma de la Dona - Cabana de l'Alemany - Mentet
Distància:16,5km desnivell+:1100m  desnivell-:1600m  BE PD S3

Fem un itinerari prou evident però en el que destaquem dos molt bones baixades: el descens de Bacivers per la cara NE (sostingut i espectacular!) i el descens de la coma de la Dona des de el coll de la Dona. Bones orientacions i neu crema. Trobem la neu mes dura al bosc fins a la cabana de l'Alemany. Podem continuar amb esquís als peus fins a cota 1700m. últim tram a peu fins al torrent de Mentet i la remuntada al poble fins a la Gîte de la Cavale (un clàssic). Sopar espectacular (amb un vi justet) i esmorzar molt correcte.

Diumenge23/02 Mentet-Vallter
Itinerari: Mentet - Coll de Mentet - Plà de Segalà - Cime de Pomerola (2456m) -Roc Colom (2507m) #8cims - Portella de Morenç- Vallter
Distància:14,5km  desnivell+: 1100m  desnivell-: 600  F S2

Sortim de La Cavale i trobem la neu al bosc a cota 1800m per sobre del Coll de Mentet. Fem el Roc Colom (8 dels 10 travessaries), triem pells per fer el curt descens per toquejar de nou pels replans que voregen Coma Ermada fins guanyar la Portella de Morenç i fer el descens final cap a Vallter amb neu primavera fins a l'estació. A la baixadeta de Roc Colom ens trobem a la Núria i a la Esther que van camí del cim!

Dilluns 24/02 Pic de Comamitjana (2733m) #8cims
Itinerari: Vallter - Esquena d'Ase - Coll de Bacivers - Coma Mitjana- Pic de Comamitjana (2733m) - Coma Mitjana- Coll de Bacivers - Coll de la Geganta- Vallter
Distància: 16,3 km  Desnivell+: 1300m  BEA PD S2-S3 (segons condicions)

Ahir ens varem estrenar en el repte #8cims (Roc Colom) i avui fem el Comamitjana. Trobem l'itinerari en condicions òptimes, una ruta llarga però molt atractiva esquiant la poc coneguda vall de Coma Mitjana i que, tal com ja hem vist a les darreres piulades a aquest cim, ofereix moltes altres possibilitats. Valorem la tornada pel coll de Freser i la Marrana però es Carnestoltes i sembla que s'acosti Sant Joan, fa molta calor. Tal com piula en Ricard en la sortida del cap de setmana anterior al matí trobem amb neu dura el flanqueig de l'esquena d'Ase i el descens del Coll de Bacivers i de tornada ja transformats amb neu primavera. Amb Carmela arribem amb els esquís als peus fins a la petita bretxa a 2700. Un pas una mica aeri i un tram de carena amb neu exposat no li fan el pes i faig el cim sol.  Fàcil per la carena sense neu i seguint els passos de Ricard, Miriam, Sergi i Hèctor del dissabte passat en les congestes finals. Tornem seguint la mateixa ruta però anem a saltar pel Coll de la Geganta per no haver de tornar a posar pells. Últim descens cap a pistes encara gaudint d'esquí de muntanya per una estreta canal on encara aguanta la neu. Molt divertit.

Cap de setmana intens, gran bo i 2 #8cims en bona companyia:

En travessa grup Pelldefoca del Muntanyenc: Ernest, Marta, Josan, Mario, Ana, David, Oscar, Nicola, Carmela i Jordi  Dissabte ens acompanyen fins al Coll de la Dona: Carles, Carme, Romà i Xavi (gràcies!)
Pic de Comamitjana: Carmela i Jordi

Bones traces

Carai, quina bona ruta! Gràcies per compartir!

Em temo que el Comamitjana acabarà sent un clàssic també ;) Tres dies ben aprofitats, i Glòria ja ben amortitzada: si algú la pot trucar que torni a passar uns dies per aquí (amb no tanta malallet com al gener, però vaja, que una capeta de neu nova ens vindria bé...)