16 de febr. 2020

Pic de Comamitjana 2735m

Ataquem el cim del Comamitjana, del repte #8cims de cegesquí. Tot i ser un recorregut complexe les condicions de la neu l'han fet fàcil de portar.  Tanmateix potser el que més hem valorat és la calma i silenci de la vall en contrast amb Vallter.

Pic de Comamitjana 2727 (2732m segons IGN 2250ET): PD/S3 +1500m 15km ***

Encara no són les 9h del matí i Vallter ja està ple de gent, així que aparquem a cota 2000m. Pugem pel costat de les pistes mantenint-nos fora fins a la cafeteria de la cota màxima 2500m, d'allà pugem cap al coll d'Esquena d'Ase 2674m i amb les pells posades ens deixem caure en diagonal cap als plans sota el coll de Bacivers, remuntem el coll sense dificultats 2790m.

Pujant al Coll d'Esquena d'Ase
Descens vall de Comamitjana

El descens cap a l'Oest per la vall de Comamitjana el fem amb nou gelada però amb prou consistència per lliscar bé amb els esquís. Passat l'estany de Comamitjana seguim en tendència cap a l'oest, borejant el Pic alt de Comamitjana fins a la cota 2420m on calcem pells.

La pala fins el coll es fa sense dificultat, encara que amb ganivetes, accedim a la cota 2650m amb els esquís als peus. A partir d'aquest punt seguim a peu, aprofitant els trams secs de roca i algun pendent suau de neu.

Remuntant el llom que porta a la carena del cim
Tram final per arribar a la carena

El retorn el fem pel mateix itinerari, el sol de l'oest ha estovat la neu a la pala del coll de Bacivers i el pugem còmodament. El descens el fem mantenint el llarg flanqueig per no perdre cota i poder arribar al pas que hi ha sota el coll d'esquena d'Ase. Unes pales assolellades fins a la cafeteria i retorn per pistes.

Aparcament de Vallter 2000m - Les Marmotes 2500m - Coll d'Esquena d'Ase 2674 - Coll de Bacivers 2790m - Estanys de Comamitjana 2498m - Vall de Comamitjana fins cota 2420m - Coll a 2650m - Pic de Comamitjana 2732m (descens pel mateix itinerari, agafant el Coll d'Esquena d'Ase més a l'oest)

Aquí teniu el track

Hi hem estat la Míriam M, Sergi B, Marc B i Ricard M

#8cims i bones traces !!

Samuel ha dit...

Quin cim més capritxós! Ahir alguns anàvem pensant de quin cim era la foto, no fos cas que no haguéssiu fet diana, però la imatge de tornada amb el Comamitjana de fons delatava que sabieu d'on venieu! Espero que us hagi agradat i per descomptat, disfrutat de valent!

Bravo!

Sembla que el Comamitjana també està de moda ... enhorabona per la sortida!

Bona sortida, i bona piulada!!