11 de febr. 2020

Clàssica Mentet 2020

Tornem a Mentet, la travessa clàssica de Cegesquí. Les bones condicions d'innivació a la zona ens han permès fer un altre any. Aquest cop entre les comarques del Vallespir i el Conflent.

Vistes des del Pomarola cap al Bastiments
Dos canvis substancials a la travessa de Mentet d'aquest any; hem variat el punt de sortida de Vallter al refugi de Roques Blanques, a sobre de la Presta. L'altre és que hem arribat amb llum de dia les dues jornades, tot i la llargada de l'itinerari, a ritme de Sixteen tons

Divendres 7: Trobada a La Presta  a les 19h logística de cotxes i pujada al Refugi de les Conques, la pista és oberta fins el mateix refugi, que és on comença la neu. El cotxe de retorn el deixem a la llera del Tec, seguint la pista després de les termes fins el punt on està prohibit el pas a vehicles.

Dissabte 8: Puig de la Collada Verda 2403m - Refugi da Silva - Mentet 1550m +1000m -900m 21km F/S3

Sortim del refugi de Conques bosc amunt, buscant la neu i retallant la pista que puja a la Collada verda, la neu contínua la trobem a 1750m. L'ascens retallant els revolts de la pista és fàcil, amb el mar de núvols al fons de la vall. Des de la collada verda es puja fàcilment al cim i el descens el fem en tendència cap a l'oest amb mig flanqueig on ha calgut fer atenció per la neu dura gelada, sort que el pendent no és molt pronunciat. Després d'un "divertimento" esquiador entre arbres i bona neu, arribem a la pista del refugi de Silva, que ja no deixem fins a la collada de Mentet. Calcem pells fins a la cota 1980m i baixem per la pista en un descens per oblidar fins a la collada de Mentet, el darrer tram el fem buscant la neu per l'obaga fins a la porta de la Cavale. Allotjament a la Gîte Cavale, acolliment aparentment auster però confortable i amb un bon àpat !!

Diumenge 9: Ascens als cims de Pomarola 2456m i Roc Colom 2507m, cabana de l'Ullat i descens per la vall del Tec fins al final de la pista de la Presta. +900m -1400m 19km. F/S3

Remuntem a peu fins a la Collada de Mentet i d'allà seguim pel GR i el bosc per la carena que puja al Pla Segalà i el cim del Pomarola, dia esplèndid, ens llencem cadascú per la seva banda per la lleugera baixada i posterior pujada al cim de Roc Colom.

Descens memorable per la vall del Tec, fins a la cota 1900m on hem de buscar-nos la vida pel bosc amb trams molt gelats. Arribats un punt calcem grampons fins poc abans del refugi de la Cabana de l'Ullat, un altre bon descens i apurant pel bosc fins que s'acaba la neu, sender i pista fins a la llera del Tec on hem deixat el cotxe.

Hi hem estat: Àlex M, Anna M, Eli C, Anna S, Manel C, Jaume J, Marca C, Lorena T, Carles P, Hèctor A, Carles P, Pep L, Carles P, Ricard M amb banda sonora clàssica western...

Bones Traces !!!

Montse S. ha dit...

Els clàssics no fallen mai. Genial el vídeo, i la piulada!!!

Nova variant de la Vallter- Mantet que ja porta més d'una dècada. Alguns anys no s'han dut a terme per manca de neu, altres s'ha aplicat el model Paris-Dakar... no, no hem anat a l'Argentina, més aprop, al Pallars, i en altres hem estat premiats o no, amb memorables ensigalades, com la del 2013...

Sens dubte una zona amb una atracció especial. Bona variant per anar a Mentet!!! La travessa es reinventa any a any! Molt bé!!!

Cesc ha dit...

Els dos videos boníssims! no deixeu de superar-vos

Gràcies per la piulada i els videos. Brutaaals!!! Un gran cap de setmana!

Mentet es tradició per a un cegesquiador/a, una tradició d'anar-hi però innovant en l'itinerari i buscant passar quanta més estona millor sobre els esquís en un món que ara ho busca fer tot cada cop més ràpid i sense innovar....

El descens de la Vall del Tec és efectivament memorable i alhora requereix saber trobar el pas en el descens doncs l'ensigalada crida a la part mitja...

Gracies a la organització tant per la logística com per la traça de l'itinerari en les condicions de neu que hi havia, que anaven de cremeta ideal fantàstica a compte no te le fotis.

Gracies al tots per compartir aquest bon cap de setmana d'esqui!

Bravo pel recorregut, el videos i la piulada! Brutal!

Marta Calero ha dit...

Encantada amb la primera experiència Vallter - Mentet :) gran sortida, i quins videos!!!!