13 de febr. 2020

Sortida cicle: 8-9 Febrer Pic Segre i Petit Peric

Pic del Segre
14km +920mt 5h  S2-S3
Primer dia de la sortida de cicle que va haver de ser modificada deguda a les condicions climatològiques i l’estat de la neu.
Dissabte decidim buscar un cim on puguem sortir amb els esquís als peus i amb una orientació est perquè la neu, a mesura que passi el dia es vagi transformant garantint així una pujada sense masses complicacions i una bona baixada.
Ens trobem, amb molta son, els següents integrants. Marta, Angie, Miriam, Raquel, Oriol, Leticia i Gabriel. Fem un cafè ràpid i a les 9h i escaig ens plantem a l’aparcament de l’antiga estació de Puigmal per anar cap al Pic del Segre.
La sortida és ideal per inciar-se i anar agafant confiança. Comencem a fer la pista que ens va molt bé per escalfar i veure que allà on no toqui el sol la neu estarà dura com una pedra. Ens reafirmem en la decisió presa. Un cop arribem al torrent l’anem seguint, està cobert de neu, mentre la majoria de gent gira a dretes per fer el Puigmal. Un cop que sortim del torrent ja divisem el coll, quedant a esquerres del mateix el Puigmal de Llo i a dretes el Pic del Petit Segre. Anem guanyant alçada, ja sense ganivetes, i confiança en cada volta maria que fem. En unes 3h30min assolim el coll i des de allà seguim la carena amb els esquís als peus durant uns 15’ per assolir el cim.
Un cop allà, enlloc de fer el Puigmal de Llo, decidim fer un flanqueig en direcció al Puigmal i baixar per unes pales força dretes amb una neu dureta però que es deixa fer, només per alguna persona...Miriam 😉 La resta dels components anem baixant, gaudint del dia i fent les nostres traces de baixada.
Un cop baixades aquestes pales seguim flanquejant per anar a buscar pales més curtes però amb neu més transformada on fem vídeos i fotos que després van ser analitzats amb la posterior cervesa. Aquí la neu, orientació est, es troba en molt millor estat i la gaudim d’allò més.
Des de allà baixada per la part superior esquerra del torrent en direcció a la pista i desde allà ja fins al cotxe. Rematem el dia amb 5h d’activitat, sota un sol de justícia i unes temperatures i estat de la neu primaveral. Ningú s’ha fet mal, tothom està content de l’estona que em passat i mica en mica hem anat guanyant confiança.
Demà més, equipo!

Pic del Petit Peric (des de Formigueres)
16Km +850mt 5h S2-S3
Diumenge tenim baixes i altes al grup. L’Angie i la Marta es queden fent pistes a Formigueres mentre que se’ns afegeixen la Montse, l’Ignasi i el Marc.
Comencem una mica tard, doncs no hem pogut avançar l’esmorzar a la Gite on ens allotjàvem. Agafem dos telecadires amb el forfait de rando, 8€, que ens deixen a la part superior de l’estació a la Serra de Mauri. Des de allà perdem alçada, que després haurem de guanyar tornant a posar pells, fins arribar al refugi de Camporells. Creuem el llac, pugem uns petits lloms i enlloc de perdre alçada per després tornar a guanyar-la i afrontar la darrera pala que ens deixarà al cim decidim flanquejar. El flanqueig és una mica exposat i patim per poder-lo fer. Alguns components de l’equip, veient que ens hem “encigalat” una mica, decideixen seguir el camí original evitant així el flanqueig.
Aquest punt és delicat si trobem que a la pala per on s’ha de flanquejar hi ha neu acumulada i/o el risc d’allaus és elevat.
Un cop superat aquest punt encarem la pala de pujada mentre ens mirem el Peric gran. Aquesta pala no té complicacions, la neu que ens trobem està força transformada degut a l’orientació sud de la mateixa i a les elevades temperatures. Fem cim, foto de rigor, abraçada i cap avall.
La baixada per la pala és mel pura....la gaudim d’allò més!

Desfem camí, amb els esquís a l’esquena per remuntar els lloms. Parada al refugi per menjar una mica, fer un aigua i agafar forces per posar pells i remuntar fins a la Serra de Mauri. Un cop allà baixada per les pistes amb l’estació tancada gaudint com a nens petits.
Cap de setmana rodó on ens ho hem passat d’allò més bé i on tothom s’ha trobat d’allò més còmode guanyant confiança i compartint moments que quedaran!
Menys és més diuen, doncs m’encanta aquest menys.

Bon pla, ni més ni menys ;)