16 de febr. 2020

Pica d'Estats 3143 m des de L'Artiga

Divendres sopem i dormim a Auzat, on ens tracten molt bé. L'endemà deixem el cotxe a L'Artiga....ens sorprèn veure més cotxes que han vingut a fer el mateix :)

Carreguem motxillota i esquís....i cap amunt! Fa un dia fantàstic i ja són dos quarts de nou. Posem esquís a cota 1800 aproximadament i pugem amb ganivetes fins al refugi, on deixem sac i menjar. El flanqueig que cal fer per arribar sobre de l'estany d'Estats fa una mica d'impressió, acabem posant grampons per més seguretat, perquè està força dur-gelat. Continuem cap a l'estany de Montcalm fent la ruta habitual, ara ja amb esquís. Ens creuem amb unes quantes persones a peu i d'altres amb esquís que han matinat més....i comenten que han trobat la neu encara poc transformada per baixar. Els últims metres costen una mica més, deixem esquís al coll i assolim el cim de la Pica a les quatre tocades.....felicitaaaaat!!!! En teníem moltes ganes! Fa un dia magnífic, només una mica de vent....però quines vistes!!! Ens fixem en la canal de Riufred......que algun dia potseeeer.....avui no toca!
Baixem ràpid cap avall, el sol ja va marxant i nosaltres ja pensem en la sopeta que farem! La part lliure del refugi de l'estany de Pinet està moooolt bé, mantes i llum....i aquest cop deu persones i un gos.....bup bup.....no ase falta desir nada más....

Avui el matí ens hem llevat amb la tranquil·litat de ja haver fet la feina (no com els nostres companys de llitera). Esquís i avall....la neu dureta però no ha gelat pas com la nit anterior). A partir de 1800 caminem trepitjant fullarca dins la immensa fageda que porta a L'Artiga.
Fent aquests horaris de diumenge....hem evitat la caravana!!!! ueeee....
Fins una altra :)

Oriol i Berta

Dades tècniques:
Dissabte +2000m/-900m
Diumenge -1100m
S3, PD
Cota de neu contínua 1800m. Neu dura i poc transformada en general.

Marina ha dit...

Enhorabona!!! L'apunto a la llista :)))

Bona combinació: cim emblemàtic i no retencions de transit!! jajaja

Bona tirada i un clàssic que m'apunto per fer algun dia amb esquís. Felicitats per la sortida!!!