6 de març 2019

Pinetó des de Planes de Son, 2/3/2019

Dissabte 2 de març anem al Pinetó, el #8cims triat pel Carles. Decidim pujar-hi des de  Planes de Son, tal com ell mateix descriu a la guia escrita amb en Pitu........aprofito per recomanar-la!!!

Calcem esquís a 5 min de Planes de Son, a 1538 m....quan creuem el torrent i agafem la pista que  s'endinsa cap al bosc, tot seguint el curs del riu. Quan acaba la pista, creuem el riu i seguim un camí  que en algun tram petit cal descalçar per falta de neu. Arribem a unes clarianes on trobem un indicador que ens porta al refugi del Pla de la Font (2015m, quin lloc més bonic!!!). Ens dirigim breument cap al coll de Fogueruix, però sense arribar-hi, ja que hi ha un camí que travessa l'obaga boscosa a mig vessant. Arribem finalment a la carena que mena a Lo Planell, Mil Potros i Pinetó, on cal triar el millor itinerari per trobar continuïtat del mantell blanc. Descalcem en algun tram curt més, però poca cosa! El cim és un mirador excepcional......fa una mica de vent, però poca cosa.....

El descens el fem per la Canal de les Estanyeres, molt divertit!!! Neu més bona del que ens pensàvem.... Un cop al Planell de Roca Blanca desfem camí de pujada i arribem pràcticament amb esquís als peus al punt d'inici.

Pel que fa a la meteo....a primera hora semblava que es volia posar a nevar i tot....però el dia s'ha anat aclarint, hafet una mica de vent i després s'ha anat tapant i el dia ha quedat vent gris....però ja érem al cotxe. Hem anat al refugi de Gerdar, on ben entrada la tarda hem vist arribar la Núria! També havia fet el Pinetó, però des de Cabanes!!! Quina diferència!!!! no té res a veure......

Vistes des del cim cap a Roca Blanca i cap a Montsaliente i Bassiero

Dades tècniques:
Punt de partida: Planes de Son (1530 m)
Desnivell: +/- 1240 m
Dificultat: ME S2/S3

Info cegesquigourmand: L'aneuenca, imprescindible :)))

Oriol i Berta

Si, també pensava que hi havia menys desnivell per Son. Doncs també és una bona ascencio! Molt be!!!