20 de març 2015

Sortida de Cicle 14-15 Març - Travessa per la vall de Cabanes i de Planes de Son

Refugi del Gerdar - Pinetó - Refugi Prat de la Font - Quartilues - Refugi Prat de la Font - Milpotros - Pas del Coro - Refugi del Gerdar

Amb un hivern complicat per les fortes ventades que han acompanyat a les nevades del Pirineu, decidim modificar la sortida de Cicle prevista del Cim del Canigó per una ruta circular entre el refugi del Gerdar i el Refugi del Pla de la Font.

Som 16 esquiadors (Francesc P., Carlos M., Cris, Raquel, Miriam, Carles P., Roser, Imanol, Cesc, Andrea, Lucia, Victor, Jordi L., Carmela, Visi i Agus) que la tarda de divendres sortim en 5 cotxes cap al Pallars.

Després de les altes temperatures de la darrera setmana, el temps canvia radicalment i les temperatures cauden en picat la tarda-nit de divendres, amb una cota de neu que passa dels més de 2.500m a tant sols 800m amb previsió de nevades febles durant tot el cap de setmana.

1r dia: Ref. Gerdar - Pinetó - Ref. Prat de la Font - Quartiules - Ref. Prat de la Font  (+1555 m -1045 m 12 km)

A les 7am ja estem els setze esmorzant per a les 8am sortir foquejant directament des del parquing del refugi.

5 minuts abans de les 8am una de les companyes se'n adona que les pells que porta no son dels esquís que ha agafat! Els guardes del Refu truquen a Esterri i aconseguim trobar una tenda oberta on resolem el problema en només una horeta. Tot ha quedat en un petit ensurt.

El grup gran comença a foquejar a les 8:15h mentre que el Carlos, l'Agus i la Roser iniciem l'ascensió a les 9:15.

Passades les 10am ja ens hem ajuntat tots, i malgrat el grup s'estira, anem fent petites retrobades molt ordenades.

La pujada per la Vall de Cabanes es preciosa. A mitja ascensió deixa de nevar i podem gaudir d'unes vistes espectaculars dels pics de la Bonaigua, Xameneies i Monsaliente per una banda, i del Roca Blanca i Tèsol per l'altre.

La darrera pala fins al coll del Pinetó la fem amb ganivetes, lloc on carreguem esquís a l'esquena i amb grampons flanquegem fins els cim del Pinetó (2.646m) amb una grimpadeta que deixa molt bon regust com a final d'ascensió.

Ja al cim, i un cop fetes les fotos de rigor, ens deixem caure per la canal que queda just a sota del cim, Canal del Tonedor, una pala de més de 300 metres amb un part inicial d'uns 40º que suavitza a mida que avança per donar una pendent mitja de 34º (un S4 espectacular).

Amb la capeta de neu pols que ens ha acompanyat a la pujada i el sol que ens il·lumina a la baixada, fem un descens d'aquells que no vols que s'acabin. Ens deixem caure fins a Les Estanyeres, uns 200 m per sota del refugi, on calcem pells i remuntem pel bosc tot seguint les marques que ens guien fins al refugi.

Un cop al refugi, i amb la tarda esplèndida que feia, sense dubtar-ho ni un segon, agafem i ens enfilem cap al cim del Quartiules.

Es tracta d'un cim que, un cop passat el mirador del Coll de Fogueruix, aconseguim assolir en poc més de 30 minuts.
Un cop fet el cim (2.226m) en companyia del guarda del refu, en Tom, fem un descens pel mig del bosc que ens deixa un altre cop al refugi del Pla de la Font.

Un cop al refu, on estem sols, podem fer un descans merescut després de la gran esquiada que hem tingut.

Després del gran sopar que ens preparen al Refugi, i tot just abans de les postres, s'apaguen els llums i...

MOLTES FELICITATS VISI! Un gran pastís de xocolata que ens han preparat al refugi amb una ampolla de cava!
Increïble com ens han tracta en el refugi.

2on dia: Ref. Prat de la Font - MilPotros - Pas del Coro - Ref. Gerdar (+878 m -1418 m 12,3 km)

Pel matí, un cop comprovat que la nevada només ens ha deixat uns pocs centímetres de neu nova, i d'haver fet un gran esmorzar, ens dirigim tots junts cap al cim de Milpotros.

Els 16 aconseguim el cim de MilPotros (2.596m) on s'arriba amb esquís fins a dalt.

A partir d'aquí un gran descens de més de 700metres, dividits en dos grups, que ens trobem a la zona de les Estanyeres.

A partir d'aquí, llarga travessa pel Pas del Coro fins al refugi del Gerdar.

I aquí un altre gran vídeo del Carles!

L'Agus.

Francesc ha dit...

Un gran cap de setmana!

Andrea o zenéize ha dit...

piulada fantastica com es mereix una sortida tan bona! Andrea

Una sortida molt complerta, i un aniversari inolvidable amb molt bona companyia. Visi

sempre grans sortides a la la Vall de Cabanes, per alguns, encara ens queda la primavera... bones traces!

Molt bona combinació !! Felicitats !!

Quina sortida mes guapa!!! Felicitats i gràcies per la detallada piulada!