9 de maig 2005

Enviat per Pilar V.

Joan, Raimon, Ramon, David i Pili
Desnivell: 1500 aprox.
Horari: 4.45h pujada, 1.30h de baixada (aprox) .
Ascensió molt directe i constant Despres d'una agradable vetllada a casa dels amics Marta i Joaki a Benasc, ens llevem ben aviat doncs aquesta epoca de l'any l'horari no perdona. Arribem a les 4.45 a l'aparcament de Llanos de l'Hospital. La cançó que sona a la radio " What a perfect day" i l'estel errant que esguinça el firmament son el presagi d'una magnífica jornada !! Frontals entre els cotxes d'un aparcament abarrotat …….una ja decadent música de final de festa al Refugi de l’Hospital……….. quina barreja …… nosaltres inciem la ruta vers el nostre objectiu !!!!!!
Ni cinc minuts a peu i ja ens calçem els esquis a la pista, atents …….. doncs aviat cal enfilar amunt, cap a la Pleta de Paderna!

Progressem emmig del bosc. Ens cal trobar el primer tub que ens indicarà que anem pel bon camí! Neu dura, alguns trams ens calen ganivetes per progressar.Pujem entre la Tuqueta Blanca de Paderna a la dreta i el Tuc de Paderna a l'esquerra, cal superar aquest i flanquejar cap a l'esquerre per canviar de vall i enfilar amunt de nou pel torrent d'Alba, en direcció al Coll d'Alba. Contiuem progressant quasi en solitari, davant nostre, pero bastant més amunt, tres esquiadors que deuen anar al pic d'Alba ……….. nosatres ens dirigim més a l'est. Des del coll que separa el Dent de la Maladeta del nostre objectiu, veiem a l'altre vall tot una porcessó de formiguetes que es dirigeixen lentament cap el cim germà de la Maladeta Oriental. Aquí, despres d'un flanqueig, els més alpinistes, es calcen grampons, piolet amunt obrint traça per una rampa amb neu força dura i després una cresteta de les de caminar amb traça ja oberta arriben al cim ! Tot i que fa sòl i no gaire vent al cim fa un fred remarcable, com a l’hivern!
Baixada excel·lent !!!!!!!!! ………………………… i per una ruta gens frequentada (Roseta has estat la nostra inspiració !)Neu un xic crosta la primera pala , pero la resta ………………… ni us ho explico, ………. ha valgut la pena matinar !!!!!!!!!! neu dura canviant a neu primavera (molt transformada i compacte, sorprèn perquè en general no està ni humida, ni pesada, ni tova), neu de la que es deixa, fins arribar a la mateixa pista on hores abans ens hem calçat es esquis !
Només és mig dia ! BONES TRACES
………… encara no s'acaba la temporada!!!!!!!!!