4 de maig 2005

Piada - Maladeta Occidental '3' 3184m i Muela de Alba 3111m - 30/04 i 1/05/2005

Enviat per Cris A.

dissabte +620m, diumenge +830 / -1.450m.
Eduard, Josep, Sergi C, Cris
Dissabte sortim del pàrquing abarrotat- d'abans de l'Hospital deBenasque amb els esquís a l'esquena. Per poca estona, excepte uns metres d'asfalt alternats, la pista és coberta de blanc des de l'Hospital. Arribant ja al Plan d'Estan, deixem la pista per anar a buscar la valleta de la pleta de Paderna, encara que també es pot pujar abans, agafant-ho més en diagonal. El cim del Paderna ens queda a l'esquerra. Suada espectacular: fa un dia d'estiu i anem carregats com a mules, motxilles a rebentar per acampar a uns 2350m, prop del Forau que marca el mapa i que no aconseguim saber exactament on para.
Excursioneta de tarda fins el coll de Paderna. Veiem la vall de la Renclusa a l'altra banda. L'aresta del Pic de Paderna és neta de neu i s'ha fet tard, així que ens enfilem a un promontori que ens queda a la dreta amb vista excepcional sobre tot el massís de les Maladetes i baixem.
Sopar, a les tendes i nit ventadíssima.
Ens aixequem quan comença a clarejar i sortim a quarts de 7 cap al Collado de Alba, amb la neu prou dura, ja que, en contra de la previsió, a la nit ha baixat força la temperatura. Pugem primer en direcció al Pic d'Alba, per després creuar per un collet cap a l'esquerra (a uns 2800) i anar-nos acostant al circ de l'esquerra de laglacera. Al peu de la canal que porta al coll plantem esquís i amb piolet i grampons seguim amunt, cal anar amb compte perquè hi ha petits desprendiment sde roca. Dalt el vent és fort i ataquem el Pico Mir per l'oest, enllaçant clapes de neu dretes però ben franques.
Baixem altre cop al coll i no ens podem estar d'enfilar-nos a l'altra banda a l'estètica Muela de Alba... quina forma té aquest cim! des d'aquest es podria seguir fins al Diente, però nosaltres ja tirem avall, perquè la neu no espera... Les primeres traces són gustoses, al perdre alçada es va fent més pasta. Arribem a les tendes acalorats, recollim la paradeta i per avall cadascú ambel seu armari... baixada pels tubs de Paderna, seguint els recorreguts dels molts que ja hi ha passat abans... patejadeta fins al cotxe, refrescada al riu i dinar ben merescut a Benasque!