21 de gen. 2019

Cercant la neu per l’Aran...

Tenim ganes de sortir, la manca de neu al Pirineu ens crea més d’una indecisió i les darreres nevades del dijous tampoc han ajudat. Després de diverses deliberacions apostem per anar cap a l’Aran, a veure què hi trobem...

... i hem trobat, clàssics, però ben trobats!

Dissabte 19 de gener
Cap des Clòsos (2418) Tuc de Costarjàs (2337) des del Pla de Beret +/-1000, F.

Encara que la primera pensada era anar fer el Tuc de Parros ens vam desanimar en veure la poca neu i vam decidir aprofitar la bona neu de les pales dels voltants (malgrat que en alguna piulada algú sí que hi va arribar...).

Dia solejat, malgrat que comença una mica ennuvolat acabar sent un dia radiant, amb bona panoràmica que ens deixa contemplar l’enfarinada de la darrera nevada del dijous anterior i la verdor/marronosa que impera, sobretot a les solanes.

Enfilem buscant on hi ha més neu, cap a les Pales deth Miei per anar al Cap des Clòsos, ascensió típica i fàcil on la neu la trobem molt disfrutona.

S’aprofita per baixar els vessants de les Aubagues de Parros i Gessa on hi ha molt bona neu i la darrera pujada cap al Tuc de Costarjàs per acabar retornant al pàrquing, això sí sense trepitjar pistes.

Diumenge, 20 de gener
Quasi, ... Tuc de Salana (2483) +/-853, S2, **, 4 h, 11,38 km.

Avui el dia s’aixeca més rúfol, els núvols estan ben enganxats als cims, i la previsió és d’entrada de mal temps, vaja... tot a favor... però ho intentem.
Aprofitant les bones sensacions que ens van transmetre el grup de l’Oriol G. ens engresquem a pujar-hi, malgrat que el dia és ben diferent.
Deixem el cotxe al pàrquing a 1470 m i a la pista mateix calcem esquís, no ens compliquem la vida, seguim la traça deixada del dia anterior per la Coma de Montanèr i el Pletiu de Salana.
A mig camí ens comença a nevar, malgrat tot, encara tenim prou visibilitat i si la nevada no va a més, podem pujar tranquil·lament.
A mesura que anem enfilant la boira es fa cada vegada més densa i menys visibilitat, som a cota 2300 i valorem si continuar o girar cua i aprofitar la baixada amb visibilitat i relleu, així ho fem.
Fem un bon descens amb bons trossos de bona neu fins a arribar a la pista que encara que arribem al cotxe amb els esquís als peus, alguna rascada hem patit.

Hi vam anar: (Carles, dissabte), Hèctor, Berta i Anna

Moltes ganes de tornar a l'aran ben aviat....com m'agrada gaudir de la muntanya amb esquís!!!!
Dissabte, amb en Carles, vam repassar tots els cims visibles a l'horitzó....un privilegi compartir traça!!!!

Sembla que aviat tindreu més neu per tornar a l'Aran. No era fàcil sortir el cap de setmana passat i malgrat tot heu pogut gaudir d'un cap de setmana esquiador que ja és mooolt!

PepL

Heu anat i heu portat neu, fantàstic !!