14 de febr. 2024

Maladeta (3.308m) fins a la base, aprox +1.420m) 11-02-2024

Amb moltes ganes i volen aprofitar la escasedat del ansiat mantell blanc, ens en anem cap a la zòna d'Aneto i Maladetes, malgrat la incertesa de la meteo per aquest diumenge passat a la zòna. Al final els duendes de la neu ens van ser favorables, i després de començar la jornada nevant, el temps va anar millorant i tota la muntanya va resplandeixe sota el sol de les clarianes.

A Llanos de l'hospital ja ens vam puguer calçar els esquís. Vam decidir pujar per una drecera cap a Paderna que coneixíe el Xavier, i que surt aproximadament cap al final del llac que quede a l'esquerra de la pista, coincidint mes o menys amb el camí d'hivern cap a la Renclusa. Mes amunt deixem aquest camí d'hivern i seguim cap a la dreta, fins al ibón de la Renclusa.

Desde l'ibón girem cap a l'esquerra i després anem pujant en direcció al pic de la Maladeta per tàlvegs diversos i decantannos cap a l'esquerra:

Arribem a la base cel cim i decidim començar el descens, ja que el cim ja l'hem fet tots nosaltres i hi han ganes d'esquiar

A la baixada ens espere un llarg descens. A la part de dalt la neu estave més o menys bé, encara que una mica pesada. Del ibón de la Renclusa cap baix cap estave perfecta, pols suelta degut a que es una zòna ombrívola, i el bosquet es va esquiar bé. Per cert, vam baixar per la mateixa ruta per on vam pujar, i vam veure a distancia que cap a la Renclusa hi havíen mes pedres.

Va estar un día vam gaudir d'aquesta zòna tan alpina que ademés estave en la seva màxima expresió amb el nou mantell nival dels últims díes i de la gran qualitat humana del grup.

Bónes traces i aprofiteu mentres es pugui.

Hi vam ser: Clara V., Xavier, Jordi I. i Rosa S.

molt ben aprofitat i tant! Qui no arrisca no pisca!

Bravo!! ben buscat!!

Enhorabona per la sortida, Rosa!