18 de gen. 2020

Pic de Gargantillar/Pessons i Pic de la Mina. Cursetistes 2019 11 i 12/01/2020

Un any després d'acabar el curs de iniciació a l'esqui de muntnaya del CEG, els i les cursetistes del 2019 fem trobada per repassar l'aprés i gaudir la companyia. Divendres 10 de gener ens trobem al refugi de La Molina i al bar Brezos decidim ruta pel dissabte: Pic de Pessons des.de Grau Roig.
Dissabte 11
Pic de Pessons/Gargantillar (2.848m) des de Grau Roig
Desnivell: ±750m
10km
Orientació: NE

Dia fred, amb temperatures sota zero en sortir del refugi; el dia es presenta fred tot i ser assolejat.  Carreguem els cotxes i anem a Grau Roig pel túnel per tal d'evitar problemes de gel al port d'Envalira. Calcem esquís i enfilem cap al circ de Pessons a l'inici per pistes, després per senda balizada i finalment pel bosc. Passat un restaurant de l'estació d'esquí entrem al circ de Pessons on identifiquem el nostre objectiu. Encara dubto si el Pic de Pessons i Gargantillar son el mateix cim, ja que els comentaris de la gent que ens trobem no coincideix amb alguna cartografia. Ens adinsem pel circ i anem a buscar, al fons i a l'esquerra la canal dels Isards, màxima dificultat de la jornada. Pujem amb skis fins sota una roca on calcem grampons per pujar la part més dreta de la canal (40º?). Condicions excel.lents per fer la canal, sota una base de neu dura hi ha neu nova del divendres molt ben conservada degut al fred. Al coll, girem a la dreta fins arribar al Pic de Pessons o Gargantillar. Tornada pel mateix camí, la canal la fem amb grampons (tot i que vam veure gent baixar-la esquiant, condicions molt bones). La resta de la baixada fins al cotxe amb els esquis, buscant l'itinerari que ens permeti remar el minim possible.

Pessons i canal dels Isards, el nostre objectiu.

Calçant grampons i pujant pel canal dels Isards

Al Pic de Gargantillar.

Diumenge 12
Pic de la Mina (2.683m) des de Puymorent
Desnivell: ±820m
9.5km
Orientació: N-NE

Un altre dia de fred i sol. Decidim anar al Pic de La Mina sortint des.de l'estació de Puymorent. Remuntem les pistes de l'estació endinsant-nos en la vall de Vinyola fins arribar a l'alçada de l'ultim remuntador de l'estació. Anem a buscar el llom que ens portarà fins al peu del cim, on arribem sense esquis. Gaudim de bona neu en la baixada fins arribar al cotxe. Aquesta sortida ràpida que ens permet ser de tornada a una hora raonable ens sorpren per la bona neu trobada així com per la bellesa de la vall de Vinyola.
Al llom que ens portarà al Pic de la Mina

Ultimes rampes cap al Pic de la Mina i darrere nostre la coma de'n Garcia , molt justa de neu.

Foto de grup al Pic de la Mina

Ori, Paco, Lluis, Mar i Mikel.

Gran triomfada!!!!! enhorabona per volar sols tan bé :)))